de forrige to ukene ... :(

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

de forrige to ukene ... :(

Post by Alvrina »

de forrige to ukene ... :( har vert ganske grusomme ( for meg ) .
De hele begynte med at Alue og Cornelia ble alt for dimmonante . et gikk ikke to minuter med de og resten av jentene sammen før det ble bråk , sår , hylig og spetakkel. :(

Jeg måtte skille dem fra de andre og sette de i et avlene bur som desverre var alt for lite for to godt voksene damer ( L:41.B:30 og H:28 .
Jeg har prøvd hele de to siste ukene og få de til og bli venenr men ingentig nytte , de kunne stemples aggresive . de har bitt både meg og den andre rottene mine . De eneste de går bra sammen med er hverandre .

Da jeg innså at det ikke var mer og gjøre bestemte jeg meg for og få de omplasssert. Det avr ikke lett i begynnelsen , men så kom jeg i kontakt med en "gammel" venninde ( hun har hatt 5-6 hunrotter) som gjerne ville ha de . Jeg informeret henne om at de jentene ike var til og spøke med .
Jeg håper at avgøreksen min ikke var dum . Nå bor de i allefall i et større bur :( .

Men det er ikke alt .

Jeg skulle egentlig ha lille Rain fra briseis (Stine) . Men pga mangel på transport ble ikke det noe av . :cry:

. Og monita har fått en klump på halsen .. hva er det`? kreft ?? den ser ut som en svulfst eler noe . Hun skal til dyrlegen så vi får skjekket det opp .

Ikke nok med det . I går kom den gamle støtte kontakten til borern min og lurte på om jeg ville ha den ene "hann" rotte hans , Kurt . Jeg vet ikke , det er en hunn rotte som har stått sammen med to hanner fordi at eieren ikke kunne se forskjell og at Kurt ble solgt som hann rotte .. Jeg vet ikke ossen Kurt ser ut , men hun er en dumbo eller dumbo bærer .

Jeg har lyst til og ta henne i mot ja ..men da kan det hende at jeg får en haug unger på slep oxo .. Men det er vel beder an at Kurt ( og de mulige små)blir avlivd ??? :roll: :cry: :(

det har vært to vanerskelige uker . :cry: :(

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Mye trist på en gang... men det jeg først og fremst blir bekymret for er klumpen på halsen til den ene rotten din! HUSK å opplyse dyrlegen din om at en av symptomene på SDA-virus er hevede lymfekjertler, og be han/hun sjekke dette skikkelig! Er det det, har vi mange tunge dager i vente. Jeg håper selvfølgelig for din del at det ikke er det, men det går ikke an å være for forsiktig når det er mistanke til SDA.

For sikkerhets skyld: IKKE ta inn noen flere rotter før du er sikker på hva dette er!

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Selfølgelig skal ejg informere om SDA , ( det er en soppas alvorlig sykdom) . Men rart om det er det .. for jeg har ikke vært i kontakt men andre rotter eller andre folk som selv har rotter ( untatt eieren til Kurt ).

Den klumpen er litt hard og rugglete . har aldrig kjent eller stt noe slikt før ... :( :? er virkelig bekymret for hva det kan være .

Vanligvis når jeg tar inn nye rotte står de i karantene hos mormor ( begynte ikke med dt før jeg fikk greie på SDA).

huff dette liker jeg ikke ...

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Kiara88 wrote:Vanligvis når jeg tar inn nye rotte står de i karantene hos mormor ( begynte ikke med dt før jeg fikk greie på SDA).
Da er du utrolig heldig med mormoren din! ;) Ikke mange bestemødre som vil ha rotter i hus frivillig... :)
Mvh Ida S. Eggen

Locked