fosterforelder.

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

Må si at jeg har godt lenge og grublet og tenkt på tingen. Jeg og mannen min har også hatt mange prater om det og være fosterfoelder for rotter. vi har undesøkt det meste nå til og med funnet oss en dyrlege som kan saken sine hvis det skulle skje noe. Så i dag sendte jeg mailen til dyrebeskyttelsen på og få være fosterforelder.
Så nå venter vi i spenning på hva det blir til.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: fosterforelder.

Post by Marit Fosen »

Flott gjort av dere! Der er en skrikende mangel på fosterhjem, og da spesielt for katt.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: fosterforelder.

Post by Tonje Lenore »

Kjempefint gjort av dere!

Lykke til :grin:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

jeg vet det er et hylede behov til katt, men der vet jeg at jeg må si nei for jeg reager så vanvitig på katt. Hadde jeg ikke hvert allergisk så hadde jeg nok gjort noe med det også men det går jo ikke når jeg nesten avner på sykehus hver gang jeg og pus er i samme rom mer en 24 timer.

Må si jeg både gleder og gruer meg litt. Jeg gleder meg fordi jeg vet at jeg har noe gi de stakkerne og jeg gruer meg fordi jeg ikke helt klarer og forestille meg alt det grusome de kan ha opplevd. Menher skal dem i et minste få det hyggelig og vi skal gjøre det vi kan for dem. Så må jeg jo holde dere oppdater også med litt bilderog slikt hehe. Men alt i sin tid. Hadde tenkt og lage en egen liten tråd på den delen når vi kommer så langt.

Men jeg kan sitte og si at jeg ikke kan forandre mennsken menjeg kan gjøre det beste for dyren.

gubben har sitti i dag og planlagt karantene område til dem og godt og mast på meg om at jeg må skaffe flere tepper og lage noen fine hengekøyer og slikt. Jeg sitter og smår ler for han skal liksom bare være snill Bestefar for dem mens jeg tar hoved ansvaret hehe. Tror nok han er like bitt som meg.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: fosterforelder.

Post by tantepose »

Blir så bra når man er to! :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

Ja må innrømme at jeg er glad jeg har med meg hele familen på dette her.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

Da kan jeg jo øre med dere hva dere syns om den lille taken min i forbindelse med denne saken.
jeg tenkte at jeg skulle sette opp et lite heft til de dyren vi mota med informasjon om forhistorie ( det man vet om dyre), medesinsk behandling og litt hvordan den oppfører seg hos oss og om den går sammen med andre rotter. Jeg vet jo med meg selv at vil vite mest mulig om dyren mine og hvordan de har hat det. hadde tenkt til og ta noen bilder og slikt også som kan følge med.
Må jo ha med litt info om rotte stell også da. mest mulig info som kan føre til at dyre får det best mulig hos nye eier.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: fosterforelder.

Post by Marit Fosen »

Idéen din om å lage et lite hefte med informasjon om hvert dy,r er kjempeflott. Du er også forberedt på at de dyrene som du kan få inn, har med seg ekstra bagasje i form av dårlige erfaringer. Det er viktig! Jeg er aktiv i Dyrebeskyttelsen, og da er det stort sett katt vi trenger fosterhjem til. Mange fosterforeldre er uforberedt på å få ansvar for problemdyr. Mesteparten av dyrene som trenger fosterhjem har en vanskelig fortid. Jeg bruker å si til dem som ringer og er frustrert at det det samme som med barn som må i fosterhjem, de har opplevd omsorgssvikt og det som verre er.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

Marit det er jeg klar over at dem har en bagasje med seg og jeg er villig til og ta det som kommer. De fortjener det selv om bagasjen er tuing og jiobben blir tøff. Jeg vil heller bruke en tien det tar og gi dem den sjansen for det fortjener dem.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: fosterforelder.

Post by Skaubytroll »

Jeg syns det er flott at dere vil åpne huset deres for rotter som trenger det :)

Er helt sikker på at dere klarer det fint :grin:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: fosterforelder.

Post by Marit Fosen »

Søstrene Halvorsen wrote:Marit det er jeg klar over at dem har en bagasje med seg og jeg er villig til og ta det som kommer. De fortjener det selv om bagasjen er tuing og jiobben blir tøff. Jeg vil heller bruke en tien det tar og gi dem den sjansen for det fortjener dem.
Håper ikke du misforstod meg. Jeg vet at dere er klar over hva det innebærer å bli fosterforeldre.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

Marit ingen sure miner her og jeg forstår godt hvorfor du spørr og jeg syns det er fint at du spurte. det kan jo sitte andre med samme tanke rundt omkring og ikke helt vite hvilken enorm oppgave dem faktis har valgt eller for den saken skyld har lyst til og gjøre.
Dyr som har havnet på slike steder må man faktis ta i betrakning at kommer med en fortid som kan være vannskelig og som kan skape problemer når man skal ta vare på det. Jeg syns det var et posetivt innslag selv om det kunne virke som kritik (Kan si det blir posetiv kritik i så fall). den siden av saken er like viktig som den fine siden ved at man skal gjøre en god gjerning.
skal man først legge frem hele saken får man også ta tingen slik dem er og da er det fint med slike mennsker som deg som tørr og si det som det er. Man kan si at det kan jo komme noen etter meg som ikke er klar over det og da har vi det i denne tråden her.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

MissGuardian

Re: fosterforelder.

Post by MissGuardian »

Synes det er kjempebra at du vil være fosterforelder!
Jeg kommer nok kanskje til å vurdere det senere en gang selv, hvis jeg får kapasitet, og føler meg mer kompetent til det :cheer:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

det er bra. det var det som sto øverst som samtale evne her også etter mye frem og tilbake ble vi enige om at jo vi har jo tid til. Jeg tror det er viktig at man tar med alle slike faktorer når man vuderer dette her.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: fosterforelder.

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg bare lurte elitt i forbinelse med hefte om jeg kunne få låne litt av infoen som jeg finner på tamrottesiden vel og merke med referansen hit da?
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply