Rotte bet paa fiskekrok

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Rotte bet paa fiskekrok

Post by Larm »

Stakkers lille rotten :kjempetrist:
http://www.ba.no/nyheter/dyr/article5684357.ece
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by Tonje Lenore »

Neeei, uff :sadpace:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by Woodgirl »

Stakkar lille vennen. :sadpace:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Maria-M
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 04 Aug 2011, 12:33
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by Maria-M »

Åherregud! Stakkars :sadpace:
Snusen, Ågot, Snapp, Ågot, Lilly, Hjørdis og Vilma <3 Elsker dere!

R.I.P Snusen, Ågot, Snapp, Ågot, Hjørdis og Vilma <3 Dere er dypt savnet!

http://www.rottulfene.webs.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by sanca »

:gasp: Uff, det var fælt å se det bildet! Vet ikke helt om jeg likte at han druknet den heller, men det var vel ikke stort annet å gjøre :sadpace: Jeg hadde i allefall ikke begynt på oppgaven å prøve og få kroken løs fra munnen på ei villrotte :sorry:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by utmeldt »

Nei Huff så fælt!!! :sadpace:
Jeg ville nå iallefall forsøkt å redde den! Ville absolutt ikke druknet den! det må jo vært helt forferdeli for rotta, først får den en krok i leppa også skal den druknes, nei fisj! :furious:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by Larm »

Jeg hadde også prøvd å hjelpe den :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by sanca »

Ja, men hvordan skulle han ha gjort det da? :trist: Vet ikke om det hadde vært stort bedre for den stakkars lille å bli putta i en bag og kjørt i bil til en veterinær? Hadde vel omtrent dødd av skrekk... :sarcastic:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by utmeldt »

Vel det første jeg ville gjort var å få rotta opp av vannet raskt, deretter ville jeg vrengt av meg gensern og pakka rotta inn. Dette for å beskytte både megselv og rotta. så lite bevegelighet som mulig er bra iom at den kroken neppe er så deilig å bevege på.
Så ville jeg kasta meg i bilen og hasta til dyrlegen mens jeg ringte dem, forklarte situasjonen og ga beskjed om at jeg kom inn med en rotte som trenger akutt hjelp. jeg ville ikke prøvd på å fjerne kroken selv iom at det kan bli endel blod av å trekke ut, kroken stopper jo blodet fra å tyte så det er best å få rotta til en veterinær som kan klippe av kroken etter at rotta har fått beroligende gass.
Det er bedre å iallefall prøve en å drukne det stakkars dyret! Det at rotta er vill bryr jeg meg lite om, det er fortsatt et verdifullt liv av en art som jeg elsker!! :cheer:
jeg vet hvordan følelsen av å drukne er og den er helt for jævli så føler virkelig med den stakkars rotta!! :oops:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by sanca »

Selv om jeg nå tenker at slik nærkontakt med mennesker (å bli fraktet til dyrlege osv) også må være en fryktelig opplevelse for et villt dyr, tror jeg faktisk jeg også ville prøvd noe lignende, Anniken, hvis jeg hadde stått i en sånn situasjon. Hadde aldri i verden greid verken å drukne den eller drepe den på mer humant vis :sorry:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by utmeldt »

sanca wrote:Selv om jeg nå tenker at slik nærkontakt med mennesker (å bli fraktet til dyrlege osv) også må være en fryktelig opplevelse for et villt dyr, tror jeg faktisk jeg også ville prøvd noe lignende, Anniken, hvis jeg hadde stått i en sånn situasjon. Hadde aldri i verden greid verken å drukne den eller drepe den på mer humant vis :sorry:
nei jeg skjønner absolutt ikke at han kunne være så idiot å drukne den stakkars rotta :trist:
Det er vel en av de verste måter å dø på, er utrolig smertefylt å få vann i lungene! for ikke å snakke om hvor jævli det er å føle at brystet sprenges av at man må ha luft :sadpace:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by sanca »

Anniken, å være nær og drukne høres det dessverre ut som om du har opplevd selv? :sorry: Må ha vært grusomt *trøsteklem*

Helt enig med deg, rart han valgte det. Han kunne jo heller ha slått den i hodet med en stein eller skåret over halsen med en kniv (som han sikkert hadde lett tilgjengelig siden han fisket)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by utmeldt »

sanca wrote:Anniken, å være nær og drukne høres det dessverre ut som om du har opplevd selv? :sorry: Må ha vært grusomt *trøsteklem*

Helt enig med deg, rart han valgte det. Han kunne jo heller ha slått den i hodet med en stein eller skåret over halsen med en kniv (som han sikkert hadde lett tilgjengelig siden han fisket)
Har nok desverre det ja, helt grusomt å oppleve! Hadde vannskrekk i mange år etter :trist:
Heldigvis fikk noen kompiser redda meg opp og blåst liv i meg før ambulanse hellikopteret kom. Desverre husker jeg ingenting av hellikopter turen, noe som er litt synd for synes det er litt stili :cheer: Takk for klemmen foresten :grin:

Det sto jo at han hadde en stor stokk som han brukte til å holde rotta under vann med :sjokkert: hva med å bruke den istedenfor kansje...? huff blir så sjokkert over enkelte ass!

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by sanca »

Anniken, uff, så fælt å høre...

Ja, han kunne absolutt ha brukt den stokken på en mer effektiv og ikke minst human måte :kjempetrist:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Rotte bet paa fiskekrok

Post by torasrotter »

Det var nok sikkert fordi det er mye vanskeligere å se direkte på det dyret man tar livet av.. Han tok vell bare det letteste valget, men også det feigeste.. :oops: Noen venner av meg fortalte meg at de hadde funnet en mus i kjøkkenskapet og så hadde de bare puttet den i en bøtte med vann og sett på at den svømte til den ikke orket mer og så druknet..

Jeg ble helt satt ut når de fortalte det! Når jeg spurte hvorfor de ikke heller hadde slått den i hodet med en hammer eller hogget hodet av den, så svaret de bare "æsj så ekkelt, nei det kunne jeg aldri gjort" :suspicious:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply