Melormer!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
kriztin

Melormer!

Post by kriztin »

Suksess! Kjøpte en haug med melormer, men til vår store skuffelse var det bare Ottar som ville ha. Han ble helt GAL. Han beit oss nesten til blods noen ganger (bomma heldigvis, men traff neglen GODT) fordi han skulle ha melormen. Vi har lært, nå skal vi bruke pinsett.

Etterhvert begynte alle å like det, kjempemorsomt å se på. Anbefaler alle å kjøpe det. På Tropehagen Zoo i trheim koster det 60 øre pr stk, men til meg gidda de ikke fintelle, så jeg fikk jo en 30-40 stk! Da trenger du ikke kjøpe fler. Kjøp et plastikkbur til 60-70 kr, ha mel oppi, pluss fersk frukt/grønt, så får du biller og egg og orm etterhvert, fin bestand. Men OBS. Pass på at ingen ormer havner i strøet og blir biller. Da kan du få et problem.... :D

[Retta fra 60 kr til 60 øre.. litt forskjell :)]
Last edited by kriztin on 01 Dec 2004, 22:33, edited 1 time in total.

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

koster 60 på stk? huh? :? skjønte ikke helt den jeg...

hender jeg kjøper melormer, men gidder hvertfall ikke ha noe "oppdrett"... urk. har blitt lei av melormer, hadde det til tarantellaen for noen år siden. men han var redd de og ville ikke spise de :roll: forøvrig klarer de seg godt med jord, avispapir, litt vann og kruskakli.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

:lol:
Larver til rottene mine.. Hihi! Det må prøves! Litt ekstra proteiner kan vel ikke slå feil eller?
Hilsen!
Rose

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

neida...men husk på...de blir fort feite av for mye melormer... det hender at de biter også...men rottene pleier å være flinke til å "ta dem på rette måten". har aldri opplevd ei rotte blir bitt, emn pass fingrene :lol:
tarantellane min ble bitt, så han var jo livredd dem etter det og ville ikke ete noe som helst (endte med han åt det ene beinet sitt :shock: )
tror det bare er enten de store eller de små som biter, men jeg husker ikke hvilke.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Hva med sirisser? Her har vi ikke melormer, men de har store feite sirisser her.. Spiser rottene de? Hadde jo vært moro å gi de litt levende for :twisted:
Mvh Ida S. Eggen

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Topolinis wrote:Hva med sirisser? Her har vi ikke melormer, men de har store feite sirisser her.. Spiser rottene de? Hadde jo vært moro å gi de litt levende for :twisted:

:lol:
Sier en dyrelsker :wink:
Holder ikke Mattilsynet på med en undersøkelse for å finne ut om de har følelser også? Tror det skal bli forbud på å fiske med makk osv.
Hilsen!
Rose

Panther

Post by Panther »

ja, det her jeg hørt...
Blir litt teit at det ikke skal være lov å fiske med meitemark...
Men har de funnet noe, har de føelser? :lol:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hehe, det er noen gedigne misforståelser ute og går i de områdene der... eller kanskje helst hos journalistene ;)

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Heidi wrote:Hehe, det er noen gedigne misforståelser ute og går i de områdene der... ;)
Fortell? :?
Hørte noe om det på nyhetene da de snakket med en del fornærmede fiskere :lol:
Hilsen!
Rose

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Vel, jeg vet ikke hvor ideen kom fra, men Espen Engh i Mattilsynet har visst uttalt at forskning på meitemark og fluer er en av de tingene man kan søke støtte til. Derfra har vel journalistene spunnet det meste selv. Her er Mattilsynets egen info om det: http://www.mattilsynet.no/portal/page?_ ... ctionId=61

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Vel, jeg er dyreelsker, :D men synes rottene godt kan få levende fôr av og til, i steden for å bli brukt som levende fôr selv... Reptiler er helt ok de, men de burde slutte å ha rotter på menyen... :roll: Sirissene lever vel ikke lenge, og slik jeg har forstått det tar rottene hodet først på melormene, så de driver ikke med pining, slik slangene gjør.. :? ;)
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

de tar hodet først ja, de fleste hvertfall. for å ikke bli bitt.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

kriztin

Post by kriztin »

Topolinis wrote:Hva med sirisser? Her har vi ikke melormer, men de har store feite sirisser her.. Spiser rottene de? Hadde jo vært moro å gi de litt levende for :twisted:
Sirisser har et hardt kalkskall som er et bra fôr for feks edderkopper som trenger kalken når de lager nytt skall. Tror det er for hardt for rotter, men si fra hvis du prøver og det er vellykket!

Locked