En grusom dag i dag..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

En grusom dag i dag..

Post by Topolinis »

Jeg har store problemer med å få fortalt dette til dere, vanskelig å holde øynene fri for tårer i dag.. Men, jeg har så lyst til å fortelle, for jeg trenger litt trøst og medfølelse.. Idar (mannen min) har nå dratt på jobbreise, og det er bare sønnen min, hunden og resten av mine små venner her som kan trøste meg..

Glorys headtilt ble verre i løpet av helgen som nå er over.. Mandags morgen hadde hun ikke balanse lenger, jeg fikk ringt dyrlegen min, og komme inn tidligere enn jeg skulle. Skiathos skulle jo kastreres i dag... Dyrlegen min konstanterte at Baytrilen ikke har hjulpet Glory, og hun anbefalte avlivning. Slik Glory så ut og oppførte seg, var jeg enig i at det måtte være beste løsning.. :(

Skiathos skulle opereres kl 09:10, og dyrlegen min sa han ville være klar til å dra hjem i 10-tiden. Jeg dro derfor hjem med Glory, for jeg ville ikke sitte på dyrlegekontoret med henne i en time, gråtende, og med stort behov for trøst.. :cry:
Telefonen ringte klokka 09:25, jeg kjente igjen nummeret, og fikk is i magen.. Hadde det virkelig gått så fort? Det var noe som ikke stemte, og akkurat da var det nok, så jeg ba Idar svare.. Skiathos døde av komplikasjoner under operasjonen, som skulle i følge dyrlegen gå uten problemer. :cry: :cry:
Jeg sendte Idar for å hente hjem Skiathos, og har ikke snakket med dyrlegen min for å få høre hva det var som egentlig skjedde. Skal ringe henne senere å høre med henne, men er så irritert over behandlingen Idar fikk da han kom, han måtte nemlig betale regningen for operasjonen før han fikk ta med seg Skiathos hjem, og hun viste ingen form for sympati, bare en "dette skjer", og dere må betale regningen selv om det gikk slik.. :!:


Euthanasia

If it should be that I grow frail and weak
And pain should keep me from my sleep,
Then will you do what must be done,
For this -- the last battle -- can't be won.
You will be sad I understand,
But don't let grief then stay your hand,
For on this day, more than the rest,
Your love and friendship must stand the test.
We have had so many happy years,
You wouldn't want me to suffer so.
When the time comes, please, let me go.
Take me to where to my needs they'll tend,
Only, stay with me till the end
And hold me firm and speak to me
Until my eyes no longer see.
I know in time you will agree
It is a kindness you do to me.
Although my tail its last has waved,
From pain and suffering I have been saved.
Don't grieve that it must be you
Who has to decide this thing to do;
We've been so close -- we two -- these years,
Don't let your heart hold any tears.


Image
Melodys Glory

22.September 2003 - 29.November 2004





Du skulle bare sove litt,
for så å våkne igjen..
Du forlot oss alt for tidlig, lille venn.
Skulle ønske jeg kunne få se deg igjen..

Tanken på at du kunne vært her hos meg,
bare jeg hadde vært mer tålmodig med deg.
Kanskje du hadde blitt snill gutt igjen,
kanskje du ville blitt bare en god liten en..

Hva om jeg hadde tatt deg med hjem i dag?
Avlyst operasjonen, og gitt deg en sjangse til,
da hadde du vært her nå, slik jeg vil..

Savner deg Skiathos, samvittigheten gnager meg,
du hadde fremdeles vært her hos meg, hadde jeg latt deg få være deg.. :cry:


Image
Melodys Skiathos

6. Mai 2004 - 29. November 2004
Mvh Ida S. Eggen

Anette
Hamstrer mat
Posts: 347
Joined: 12 Feb 2004, 20:59
Location: Sarpsborg, Østfold

Post by Anette »

Noe så utrolig trist........ :(
Kan ikke forstå hvordan du må ha det nå..

Sitter med tårer i øynene selv.

Føler med deg i denne tunge stunden. Trøsteklemmer fra meg!!!

Lillith

Post by Lillith »

Så vondt! Føler virkelig med deg.

Trøsteklemmer.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Tommeliten & Co. sender store trøsteklemmer. :cry:

Image
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

9na

Post by 9na »

helt grusomt :cry: trøsteklemmer fra meg

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

:cry: :cry: :cry: Græder med dig :cry:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

er veldig lei for det gikk slik... som jeg alt har fortalt deg. vet ikke hva jeg skal si, det var sjokkerende å lese. tror ikke jeg var forberedt på det da jeg leste... og jeg tror heller ikke du var forberedt på at tingene skulle gå slik. beklager, føler med deg, og håper du kommer igjennom den vanskelige tiden etterpå (nå). med tiden vil sorgen gå over til gode minner, husk det.

:cry: :cry: :cry:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Panther

Post by Panther »

Masse trøsteklemmer herfra! Så utrolig trist! :cry: :cry: :cry:

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Uff nei.. Så trist.. :cry:

Det er sant at sånt kan skje. Noen rotter er mer følsomme for narkosen en andre og jeg var skikkelig nervøs da jeg skulle få kastrert Tommy. Jeg fikk være med på operasjonen og holde øye med han..
Skikkelig frekt at hun tok betalt for kastreringen da! Det er sant nok at hun har brukt tid på det men det var tross alt ikke vellukket. Dyrlegen min hadde helt sikkert ikke tatt betalt for det hadde Tommy dødd da. Kanskje han hadde ville tatt betalt for en vanlig dyrlegetime? Nei, huff.. Føler med deg..
Hilsen!
Rose

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Ja, man kan aldri være helt sikker. Men man kan øke sikkerheten ved å benytte veterinærer som jevnlig sederer rotter. De oppnår en større grad av kontroll i forhold til medikamentvalg og doser. Men uansett er det en påkjenning for kroppen - slike ting kan skje. Man kan heller ikke forvente å komme unna regningen; jeg har stor forståelse for frustrasjonen - men jeg tror ikke det er vanlig praksis at man slipper å betale. Det måtte i så fall være en reduksjon av prisen i forhold til en klar veterinærtabbe. Selv da ville det nok være utopisk å tro at man kommer under medisinprisen.
Kondolerer.
Anita

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Så utrolig trist å høre! Sitter litt med tårer i øynene selv jeg...
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Dette var virkelig trist :( Men du må ikke ha dårlig samvittighet, Ida! Du gjorde dette for å gjøre livet hans enklere. Ingen kunne forutse at det skulle gå så galt!

Camilla

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Tusen takk for alle trøsteklemmene, det er godt å vite at jeg har dere her ;)

Jeg var ikke meg selv i går, er bedre i dag sånn psykisk sett, det tok på å miste to på en dag. Jeg var jo forberedt på at Glory ikke ville bli med meg hjem i live, men jeg hadde ikke tenkt tanken på at Skiathos også skulle forlate oss. Idar tror jeg fikk et lite sjokk i går, han har aldri sett meg slik før, jeg har aldri følt meg så nedfor selv heller... Ikke på denne måten.. :(


anita wrote:Ja, man kan aldri være helt sikker. Men man kan øke sikkerheten ved å benytte veterinærer som jevnlig sederer rotter. De oppnår en større grad av kontroll i forhold til medikamentvalg og doser. Men uansett er det en påkjenning for kroppen - slike ting kan skje. Man kan heller ikke forvente å komme unna regningen; jeg har stor forståelse for frustrasjonen - men jeg tror ikke det er vanlig praksis at man slipper å betale. Det måtte i så fall være en reduksjon av prisen i forhold til en klar veterinærtabbe. Selv da ville det nok være utopisk å tro at man kommer under medisinprisen.
Kondolerer.
Anita
Nå er det ikke det at jeg må betale selv om det gikk galt som er problemet, men at Idar var nødt til å betale for å få med seg Skiathos. Jeg er fullstendig klar over at jeg må betale for medisinene og timen, uansett resultat. Det er bare måten dette ble behandlet på som gjorde meg irritert, og lei meg. Vanligvis har jeg fått med meg regning, spesielt nå, da jeg har mistet bankkortet mitt, fikk også med meg en regning denne dagen, for Glorys time og sprøyten hun fikk. Det jeg prøver å fortelle, er jo at hun var fryktelig lite medfølende, og var kun interessert i at regningen ble betalt.. Kanskje jeg skulle ha skrevet dette på en annen måte i mitt forrige innlegg, men jeg tenkte ikke så mye på ordvalg i går..
Mvh Ida S. Eggen

Ragnhild
Betarotte
Posts: 402
Joined: 12 Feb 2004, 22:21
Location: Oslo

Post by Ragnhild »

Utrolig uheldig og kjempetrist å høre om, Ida! Og for noen utrolig fine dikt du har skrevet. Måtte tørke både snørr og tårer. Håper så inderlig du kan glede deg over de gode minnene og får litt hjelp til det av de du har rundt deg. :cry: Det var tross alt ingen dårlig avgjørelse du tok, selv om det endte så uventet.
Mvh Ragnhild

rottevenn

Post by rottevenn »

Hei
Som et apropos til den utrivelige behandlingen Topolinis forteller om her, så jeg en gang et dyrlegekontor hvor det var innredet et rom hvor man kunne sitte litt for seg selv og "ta seg inn" etter å ha opplevd noe leit inne hos dyrlegen. Det var kaffe der, og papir for tårevåte ansikter. Fra dette rommet var det også egen utgang slik at den triste eieren kunne få slippe å gå gjennom venteværelse med all sin tristhet.
Hun hadde også store kunnskaper om dyr.
Og hvor befinner hun seg, lurer kanskje noen. Jo, hun reiste til Australia....
Til Topolinis vil jeg si at det opprører meg når folk er ufine med folk i sorg! Uetisk! En dyrlege burde vite bedre!
mvh

Locked