Rottedatabase

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Rottedatabase

Post by Heidi »

Poster linken til databasen igjen:
http://awas.nvg.org/rats/rottenet.html
Minner om at ALLE rotter kan registreres, dette er ikke en database bare beregnet på de som avler, eller de rottene som blir brukt i avl. Jo flere opplysninger vi får inn, jo bedre! Og hvis noen har lyst til å hjelpe til med arbeidet med databasen (det er endel), så send meg en mail.

Det viktigste arbeidet nå blir å lage et webskjema, slik at vi slipper å bruke excel. Men da trenger jeg hjelp fra noen som kan PHP! Så sitter du inne med litt nerde-overskudd så står jeg klar med åpne armer! :D

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg har fått skriblet ned et forslag til skjema... det kan ikke brukes ennå til å sende inn opplysninger, man må fortsatt bruke excel-filen, men jeg vil gjerne ha innspill på hvordan vi kan forbedre skjemaet! Feil og mangler, skrivefeil, tastefeil, uforståelige ting, osv. Og så gjenstår fortsatt den vanskelige delen - hvordan å behandle dataene som tastes inn, få de sendt til meg, og putte de inn i MySQL (det er der PHP kommer inn)... :roll:
Link: http://awas.nvg.org/rats/database/skjema.html

chi

Post by chi »

det nye kjemaet forsod jeg mye mer av, dumt at det ikke går n å sende inn

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Skjønner ikke så mye av det "gamle" skjemaet, så har ikke fått sendt inn om rottene mine ennå. Men det nye er jo mye mer forstårlig! :) Hadde vært kjempe fint om vi fikk det til å virke sånn at man kan sende det inn. Da hadde sikkert flere registrert rottene sine tror jeg. :)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hva er det dere ikke forstår med excel-skjemaet? Det er jo akkurat det samme skjemaet, bare at kolonnene har engelske navn. Forklaringen til kolonnene står jo på norsk også på excel-skjemaet, i tillegg til at det faktisk er forklaring på flere av kolonnene...

Er det selve excel dere har problemer med?

Det er meningen at webskjemaet skal bli mulig å sende inn (det er derfor jeg har laget det), men inntil videre vet jeg ikke hvordan.

Adyssa
Hamstrer mat
Posts: 340
Joined: 12 Feb 2004, 19:28
Location: Asker
Contact:

Post by Adyssa »

Väldigt bra upplägg. Fin lösning.

Ja, jag tippar att Excel är vansklig för många.

Ki

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Det er nok Excel som er problemet ja...er ikke så flink med sånt :?

Fabeline

Post by Fabeline »

Hei!
Jeg har drevet en del med både php og mysql. Kunne godt tenke meg å hjelpe dere med databasen.

Merethe

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Det høres kjempefint ut at du vil hjelpe, Fabeline!
Det er godt å høre at folk har sine ulike talenter å bidra med... :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Kjempefint, Merethe! Mailer deg.

Locked