ikke noe med rotter da...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

9na

ikke noe med rotter da...

Post by 9na »

Dette har ikke så mye med rotter å gjøre da,men er så glad for tida,har ett par undulater som har lagt 7 egg,hvor fire unger er klekket nå,er kjempespennendes dette her ja,syns nå jeg iallefall hehe :lol:
Dere kan se bilder av ungene her -

http://home.online.no/~sondres/fraeggtilfugl.cfm

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Spennende Nina! Hadde selv en viltfarvet undulat for maaange år siden, pussig nok het han Pelle ;)
Mvh Ida S. Eggen

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hvordan ser en viltfarvet undulat ut? Nå tenkte jeg med en gang agouti jeg, men det er vel kanskje blå... de er også de fineste synes jeg.

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

En agouti undulat :lol: Så det for meg, og ler godt :D Nei, undulatene som flyr vilt i Australia er grønne :)
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

vi har da agouti/viltfargede fugler i Norge :lol:
Image
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Det der ligner ikke på en undulat! (Og jeg som trodde jeg var zoolog) *fnis*

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

Heidi: det ER en undulat...spurven har bare spist den :roll:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Det er sikkert kjempegøy med pippipp-unger, men jeg syns ikke de var veldig sjarmerende der de lå :lol:

Jeg tror forresten du vil bytte ut en B med en V i første setning øverst på siden, slik at "utBiklingen" blir bra ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

rottevenn

Post by rottevenn »

Hei dere, men mest til 9na
Gratulerer med fugleunger!
Kan jeg spøørre deg om en ting?
Vi har en herrr og en fru undulat og ville gjerne at de skulle formere seg.
Vi har satt en rugekasse, eller hva det heter, på buret. Men de finnes ikke interessert.
Hvor gammel må fruen være?
Som du skjønner er ikke undulater vårt sterkeste felt, men jeg trodde at fuglene ordner alt dette selv, hvis de da har sted å legge eggene og hvis de da er gamle nok? Tar jeg feil?
Trenger de f. eks. noe ekstra for?
mvh

9na

Post by 9na »

heia

For førstegangshekkende kan det ta litt lengre tid,men ha godt med sagspon i redekassa,hunnen må være 1 år før hun er gammel nok,og hannen gjerne eldre enn hunnen.
Man skal gi dem mye ro i denne perioden,og gi dem ekstra for som eggfor,det får man kjøpt på dyrebutikken,pluss man skal gi dem ekstra mye hirsekolber,så passe på at dem ikke står i trekk,et badekar gjør åsså susen,,de kommer fortere i stemninga da av en eller anna grunn hehe,hvis de ikke liker å bade,så kan du spraye dem litt med vann...
Prøv dette og så smør deg med tålmodighet,så kommer det nok et egg snart skal du se,at de får næringsrik mat er veldig viktig,da de ikke vil formere seg hvis de ikke får nok næring i denne perioden,,så det jeg alltid har hørt er å gi dem hirsekolber og eggfor,det funket her..lykke til da :D

9na

Post by 9na »

Skaubytroll wrote:Det er sikkert kjempegøy med pippipp-unger, men jeg syns ikke de var veldig sjarmerende der de lå :lol:

Jeg tror forresten du vil bytte ut en B med en V i første setning øverst på siden, slik at "utBiklingen" blir bra ;)
hehe ja vet at jeg har litt skrivefeiler på sida,har bare ikke giddet å rette opp i dem enda hehe

rottevenn

Post by rottevenn »

Hei
Takk for opplysende svar.
Uvitenheten her hos oss er pinlig stor. Vi må visst bare smøre oss med tåålmodighet. Vår undulatdame er bare 4-5 mnd gammel.
Til våren en gang, kan vi kanskje montere på rugekassen igjen.
mvh

9na

Post by 9na »

ja da er hun bare en liten unge selv enda,så da får dere prøve igjen når hun blir eldre,lykke til :D

rottevenn

Post by rottevenn »

Hei 9na
Kanskje du kan anbefale en link, altså undulat - link, til et uvitende lite menneske som meg?
mvh

9na

Post by 9na »

ja det kan jeg vettu,har en veldig bra link til ei dame som driver undulatoppdrett,hun kan det aller meste,så den burde du titte på :D



http://www.undulater.com/

Locked