Rotteeiere for veldedighet :D

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by lucas »

De fleste som er her inne er vel over gjennomsnittlig interessert i rotter og evt andre dyr så vil tro det er lettest å få folk til å betale for et produkt som kommer dyr til gode ;) Personlig synes jeg både dyrevern ol. og unicef høres ut som veldig gode ting og støtte :grin:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by Itchigo »

Jeg skal nå iallefall få laget noen køyer så får vi se om folk vil ha :D Er bittelittegranne overasket over folks meninger, men det er nå ikke opp til meg hva andre skal syns.
:goofy:
Aurora

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by wollf »

jeg er enig med det som blir sagt her. desværre... her går pengestøtte til dyreværnsorganisasjoner.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by lille lakris »

hvordan går dette prosjektet? jeg støtter gjerne UNICEF. rottefolk er vel sosale og solidariske, også med sin egen art, mennesker.
selv om alle her inne ville gitt til dyrevern uten å så mye som blunke.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by Itchigo »

Det går og går :) Jeg har laget 6 hengekøyer (ok, ikke så mange) men så har alle tentamene mine begynt og jeg har ikke hatt andledning til å gjøre noe. Så jeg tenkte å vente til over jul, siden pakkene sikkert ikke kommer frem før over nyttår uansett. Tenker på enten Unicef, eller kanskje Redd Barna, som er litt nærmere oss.

:cheer:
Aurora

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by miriam »

For et flott tiltak! Jeg er helt enig med Itchigo i at mennesker trenger støtte mer enn dyr. Men er også for at dyr trenger hjelp :goofy: Rent vann er vi heldige med i Norge, men desverre er ikke alle i andre land det. Jeg er for Unicef og selvfølgelig Redd Barna.
-Miriam

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by sessan »

Synes det skal gå til de som gjør en god jobb for å hjelpe dyrene. Dyrene kan ikke snakke selv og trenger noen som kan tale deres sak, og hjelpe dem hvis de har vondt. jeg gir heller penger til dem for det finnes så mange allerede som samler inn penger til mennesker.
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by Itchigo »

Vet ikke hvor greit det er å diskutere med dere om det, men etter min mening så er mennesker mye viktigere en dyr. Dyr kommer etter mennesker. Det er ikke alltid så lurt å hjelpe andre før du har hjulpet deg selv. Tror ikke dyr blir triste av at vi ikke hjelper de, for de kan rett og slett ikke tenke så langt.

Flott at dere kommer med meninger, og jeg liker å diskutere, men om JEG skal donere MINE penger til noe så er det jeg selv som velger hva det vil gå til. Det blir uansett ikke dyrevelferd, ikke fordi jeg hater dyr, vil bare støtte min egen art først :wink:
Aurora

MissGuardian

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by MissGuardian »

Grunnen til at jeg heller støtter dyr, er for at 99%av problemene dyr har, er menneskeskapt..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rotteeiere for veldedighet :D

Post by Matmor »

Bare legg ut hengekøyene for salg du, Itchigo. Hengekøyer er ikke akkurat det jeg har størst behov for, men får du ikke solgt noen andre steder innen en måned etter at de er annonsert så tar jeg gjerne en pakke uansett hvilket veldedig formål du velger. :cheeeers:

Det som heller vil støtte dyrevernsorganisasjoner må da bare produsere hengekøyer eller annet til inntekt for sine hjertesaker og legge det ut under kjøp og salg. Det er plass til fler produsenter når det ikke konkurerer med vareutvalget i nettbutikken, og den har ikke tilbud på hengekøyer (eller noe annet) for tiden. Eller det går an å henge opp et par oppklipte, utbrukte jeans og gi pengene du sparer på hengekøyer til veldedighet. Rottene her gjør i all fall ingen forskjell på de pent forseggjorte modellene mine og sammensnurpede rester av ungenes fleecebukser og jeans.

Post Reply