skriv litt om en rotte som har vert veldig spessiell for deg

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
anja

skriv litt om en rotte som har vert veldig spessiell for deg

Post by anja »

hei :rat:
jeg tenkte det kunne vere spennende og høre fra andre i forunet om spesielle rotter de har hatt, som har en stor plass i hjertet ditt.....
En helt spesiell venn
Du aldri kommer til og glemme eller slutte og savne..........


(og rottenavn du har hatt)

En spessiell venn jeg hadde var min lille Lucy Star!!!!
en liten albino; hun var min første rotte
Før jeg fikk henne var det en veninne av meg som eide henne men jeg og Lucy var alltid bestevenner traff henne ofte og ble gode venner
da Lucy var 3 år måtte min veninne omplasere de på grunn av tidsmangel
så da kom Lucy Star og Nicita til meg
:D
godt de hadde vert fælt om de måtte til noen fremede


(jeg har fremdeles ikke klart og skille meg med noen men, har fått mange til omplasering fra folk som ikke klarer ansvaret eller rett og slett går lei av de,,, att folk kan gå lei av dyr de har anskaffet seg er dårlig planlegging de må jo vite en del om dyret de ankaffer seg og tenke over att det er et ansvar de har i flere år fremmover det er tross alt levende intelegente tenkene vesen noen har etter min mening INGEn respekt fot andre dyr :twisted: :evil: :twisted: :evil: :roll: vell tilbake til saken :roll: )
de var mine første rotter men etter hvert kom flere :D :wink:

Lucy var enormt tamm og var med over alt hun sov tilogmed på hodeputa mi på siden av meg på natta av og til :lol:
av og till hadde jeg med Lucy, Nicita og Amiee` (en rotte jeg fikk litt senere)
på skolen sløve lærere merkel lite,,, he,he
hun var veldig hengiven og elsket av alle
Lucy ble nesten 5 og et halvt år
(da måtte hun desverre reise til de evige ostemarker på grunn av sykdom)
hun var frisk og sprek hele livet aldri var hun syk eller grinete
før jeg fikk henne hadde hun 2 kull med unger og hun elsket mamma rollen og stelte masse med de små
vi hadde mange fine stunder sammen og var stort sett sammen døgnet rundt,, vi hadde noen kjempe fine år sammen

er det veldig uvanelig at rotter blir så gamle????



En annen spesiell var Turbo Tommy(en jente rotte altså, med ett litt spesiet navn med vilje )
hun var stikk motsatt av Lucy,,,,,,,,,,,,
høyt og lavt nor de andre tuslet rundt på senga mi og skrivebordet var hun og klatret i gartinene løp på toppen av bokhylla og veggteppet og hvor hun nå syntes det var spennende og være!!!!!
dytte ting ned fra bokhylla var foresten kjempe morro :roll:

Etter hvert ble hun beste venn med kaninen min Chico (DvergWedder) de lekte høyt og lavt løp rundt og byttet på og jage hverandre hadde tydelig sisten og alt mulig rart,,,,,,
helt til de krøllet seg sammen på gulvet for en pause for så og leke videre :lol:
de hadde det nokk utrolig morsomt sammen,,,,,
tommy var spesiell på mange måter ville gjerne være venner med alle hun traff
:wink:
Flere som har rotter som var bestevenn med andre dyr ex kanin :?: :?:

(jeg er ikke flink i rettskriving så det er garantert mye feil her)


exsempler på rotter jeg har hatt Lucy Star,Nikita Amiee, Turbo Tommy,Lill Sol Tuva,Lasse,Nisse,leo,Tiger;Aregon;Tuva;Ibic,Robin, TC :rat: :rat:

Lillith

Post by Lillith »

Det må være den første, Ulf! Fikk han av samboeren min, etter at vi hadde vært sammen noen mnd. Han kom hjem med en overraskelse, fineste gaven jeg har fått noen gang!

Ulf var fra dag en skikkelig mammadalt, kosete som bare det. Hadde han med ut på sommeren, og lot han kose seg i gresset uten bekymringer, han ville aldri særlig langt unna meg.
Desverre visste jeg ikke stort om rotter da, så Ulf ble alenerotte..

Katten vår var livredd han. Hun sirklet rundt buret en dag, hvorpå Ulf snek seg frem til sprinklene, tok ut potene sine og sugde ta i halen hennes.. Dro den inn i buret og bet til! Tror ikke jeg har sett en katt hoppe så høyt før! Etter den dagen, når Ulf var ute av buret var pus fritt vilt.. Han stilte seg opp på to, snuste litt i luften og hvis ikke hun hadde oppdaget at han var i nærheten, var jakten i gang! (jeg fulgte selvfølgelig nøye med!)

Ulf ble ca. 3 år. En dag jeg jeg sto opp, møtte han meg ikke ved buret. Han hadde fått slag, og var lammet i den ene siden. Han holdt på å sovne inn i fanget mitt flere ganger, men vi var nødt til å ta den tunge veien til veterinæren. Etter at han hadde fått sprøyten, og vet. skulle rekke han til meg, nesten kastet han seg over i hendene mine. Der sovnet han inn. Sorgen var stor, og jeg bestemte meg for at jeg aldri mer skulle ha en rotte til.

Men etter 3 år, da vi flyttet og pakket ut buret, så det fryktelig tomt ut. Så nå har jeg blitt totalt rottefrelst!

Jeg er utrolig glad i Phillip og Atlas, men Ulf har nok en spesiell plass i hjertet mitt..

Locked