Flekkis, 2 år!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Flekkis, 2 år!

Post by Melody »

I dag vil jeg gjerne gratulere min kjære Flekkis, også kjent som Arrac's Denali, med 2-årsdagen.

Image

Flekkis er for meg en veldig spesiell dame. Hun ble født hos Arrac's i Sverige den 3. november 2002, og på våren 2003 flyttet hun til Norge for å bo hos KoseRotta Tamrotter i Trondheim. Flekkis kom til meg den 4. juni 2003 og hun var sjenert og rolig. Flekkis elsker menneskekontakt og er god og snill mot andre rotter, men siden hun er så sjenert, forsvinner hun ofte i mengden når det er 5-6 andre hunnrotter som møter opp i burdøra, så Flekkis har i lange tider bodd hos min søster som selskap til flere av hennes rotter. Hun trives godt der, i små grupper.

Jeg har besøkt Flekkis hos min søster ganske mange ganger, og hun lyser opp hver gang hun ser meg, men spesielt rørende var det da jeg og min samboer besøkte henne for noen uker siden. Hun hadde ikke sett sin pappa på flere måneder og ble helt vill da hun så ham. For henne var det bare pappa i hele verden da. Det var tydelig at hun hadde savnet ham veldig. Og hvem kan vel la være å elske en rotte som har så mye kjærlighet å gi?

I dag fyller altså den elegante dama 2 år. Jeg blir like glad hver gang jeg ser at en av dagens tamrotter får sjansen til å leve et langt liv uten sykdom.

Dere som er medlemmer og har fått GNAG, kan kanskje kjenne igjen den ene rotta på forsiden av dette nummeret? Det er Melody's Glory, Flekkis datter, som ligner veldig på sin mor. Eier Ida kan fortelle at også Glory er en veldig rolig dame!

Gratulerer med dagen, Flekkis! Jeg håper du ikke har tenkt å gi deg ennå! :D
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Shelly

Post by Shelly »

Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday, dear Flekkis,
Happy birthday to you.

Live long and prosper.

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Gratulere!! :D
Hilsen!
Rose

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

:sol: :sol: :sol:

Anita

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ja, det er jammen ikke hver dag man får feire sin rottes to-årsdag! :D

Image
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

anja

Post by anja »

GRATULERER med dagen :konge:

:rat:
:dro:

Henriette

Post by Henriette »

Tillykke :D

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Flekkis har allerede startet sin bursdagsfeiring med agurkkake! :D

Image
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

9na

Post by 9na »

grattis :D likte det siste bildet der veldig godt hehe

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hehe, ja er hun ikke heldig? Jeg har ikke snakket personlig med fotografen (min søster) etter at bildet ble tatt, men det var sikkert noe mer enn bare agurk på kaken, håper jeg! :D
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Tove Trull

Post by Tove Trull »

GRATULERER FLEKKIS!

Det var litt fløtekrem på agurken. Men den forsvant da så fort. :)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Her kommer enda et bilde fra partyet!

Image

Rottene er... fra venstre: Melody's Kreta, Melody's Marathi, Champagne's Candy, Arrac's Denali og Melody's Buffy!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Fantastisk morsomme bilder! Gratulerer Flekkis.

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Er Kreta blitt mye mørkere enn på et annet bilde som lå på forumet? I så fall, er det vanlig hos Agouti rotter?

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Nemesis: Nei, Kreta er ingen mørk agouti - det er bare bildet som er mørkt. Det finnes mange agoutier som er mørkere enn henne...

Jeg kan jo sende deg noen bilder av pelsen hennes på mail, vettu! Det er jo mulig! Men hunnrottene som satt igjen på Zolsiden zoo i midten av oktober lignet LITT på henne!

Du kan jo forresten ta en titt i bildegalleriet på siden min. Det skal være en del bilder av henne der! :)
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked