Allergi og tung framtid

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Jeg er allergisk (astmatiske plager) og derfor har rottene mine fått utehus med varmelamper. Jeg tåler godt å kose med de ute og sitter flere timer per dag i utehuset og leker og koser med mine små :wink: Kanskje en ide når dere kjøper et hus engang? Jeg klør og får utslett også når de går på meg og klør meg med neglene, men sånt må jeg tåle for å kunne eie rotter. Jeg elsker hester og rir mye også. Jeg er like allergisk mot de, men har bestemt meg for at det ikke skal stå i veien for ridningen. Jeg bruker en nesespray (fluitide nasal) og vanlige astma medisiner. Men jeg har astma generelt, ikke bare allergi. Det er nok det som henger i luften etter rottene i tillegg til kontakt allergi som plager samboeren din. Jeg legger merke til at jeg blir tett når det er rotter i huset. Noen ganger må jeg ha de inne (karantene/sykdom) og da kjenner jeg at det tetter til med engang i luftrøret, sellom jeg har de på et annet rom..

Føler med deg..

-Rose

Anette
Hamstrer mat
Posts: 347
Joined: 12 Feb 2004, 20:59
Location: Sarpsborg, Østfold

Post by Anette »

Så utrolig trist..... :cry:
Fikk klump i halsen og tårer i øynene når jeg leste det......
Kan ikke forestille meg hvordan det er å måtte kvitte seg med alle babyene sine.. :(
Føler utrolig mye med deg.
Sender deg gode tanker og en trøsteklem!


Anette

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Tusen takk skal du ha, Anette! Folk har i hvert fall vært enestående hjelpsomme i denne situasjonen, noe jeg setter utrolig stor pris på!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

En liten oppdatering i situasjonen (jeg har skrevet om dette på hjemmesiden min, men siden jeg fortsatt mottar mail fra hjelpsomme mennesker som ønsker å hjelpe meg med omplasseringer, føler jeg det kan være greit å oppdatere her også).

Alle rottene flyttet ut den 29. oktober 2004. Guttene fikk bo nede hos mamma og pappa (de bor ca. 10 mil unna oss) mens jentene flyttet inn hos søsteren min.

Søndag, 31. oktober flyttet alle guttene + Cha-Am ned til Ki i Bærums Verk. Ki hadde muligheten til å gi guttene mine et nytt hjem hos henne og la dem alle bo sammen, så dette var selvfølgelig et tilbud jeg bare måtte benytte meg av. Jeg får daglige oppdateringer fra Ki, og selv om det er fryktelig rart at de er hos noen andre nå, er jeg veldig glad for at de bor hos en annen rotteentusiast! Jeg vil si tusen, tusen takk til Ki!

Når det gjelder de fem andre hunnene så bor de hos min søster som en midlertidig løsning. Jeg er utrolig glad for at hun hjelper meg med dette og alle fem rottene er fortsatt "mine".

29. november 2004 - 21. januar 2005 skal jeg ut i praksis, og jeg har da valgt å faktisk bo på Kyrksæterøra i denne perioden. Dette innebærer at jeg kan ha hunnrottene mine hos meg, noe jeg gleder meg fryktelig til! I den perioden blir det forhåpentligvis masse kos og fotografering!

Jeg vil igjen takke alle som har vært så utrolig hjelpsomme, og si at jeg ikke har behov for å finne hjem til flere av rottene foreløpig!

Nå skal jeg bare kose meg med mine vakre hunner framover (om noen uker) og glede meg over tiden jeg får med dem! :D
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked