Snåle rotter..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Masja

Snåle rotter..

Post by Masja »

I går fikk jeg endelig somlet meg til å lage et rottetoalett, med Yesterday's news. Men det så ikke ut som om det helt skjønte poenget. Det virket heller som om de var kjempefornøyd fordi de hadde fått en ny, KJEMPESTOR matskal full av ny spennende mat, for de prøvde å spise "pelletsene". De ble vel litt skuffet kan jeg tenke meg... (he, he) Forhåpentligvis skjønner de poenget etterhvert.

pointless

Post by pointless »

yesterdays mews.? jeg trodde man skulle ha noe litt finere oppi dassen... jeg brukerspon jeg... det er vel egentlig ikke riktig?
når de driter eller sånn så legg det oppi dassen, det gjorde jeg og da skjønte dem at det var der de skulle gjøre det etterhvert :)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

pointless wrote:yesterdays mews.? jeg trodde man skulle ha noe litt finere oppi dassen... jeg brukerspon jeg...
Det er absolutt ikke noe galt med å bruke Yesterday's News. Det egner seg jo helt flott som burstrø til rotter!! Det som har vært nevnt i tidligere sammenhenger er at hvis man har rottetoalettet på burbunnen, kan det være lurt å bruke en annen strøtype i toalettet enn resten slik at rottene forstår at det er en forskjell, men har man derimot toalettet på andre steder i buret har ikke dette noen betydning.

Spon skal man ikke bruke til rotter!!!! Hverken som burstrø eller som strø i rottetoalettet!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

Post by pointless »

jeg sa ikke at det var galt å bruke yesterdays news, jeg visste at spon ikke skal brukes i buret, jeg visste ikke at en liten mengde i dassen gjorde noe, så takk til deg, da veit jeg det. jeg bruker aviser og yesterdays mews i buret. jeg trodde bare at de pelletsa var litt... ja nei, jeg sa ikke at det var galt hvertfall.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Rottene sitter jo ikke med snuta oppi dassen heller da ?!


Det er mange rotter som liker å sove oppi dokassen sin.. Eller ta med seg noe snacks å sitte der å gomle på, så jo, det er mange som sitter med nesa i doen..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Altså, det er jo noe som heter å danne seg sin egen mening også ;)
Lurer du på hvorfor folk sier at man ikke bør bruke spon i buret til rotter, så hjelper det kanskje å lese litt om hvorfor. Og så kan du selv vurdere hva du synes. En link til litt lettfattelig info om bunnstrø er her:
http://awas.nvg.org/faq/stro.html med link videre til felre undersøkelser. Og det finnes sikkert massevis av andre steders om skriver om spon, det er bare å lete litt.

Locked