10kg hund...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

10kg hund...

Post by Lyngrottene »

Idag har jeg vært hos veterinæren med Ruth, hun måtte fjerne en kul som var hele 7x7 cm :sjokkert:
Men det morsome med det var:
Hun fikk først en sprøyte som skulle gjøre henne litt trøtt og slapp
Når den funket ( etter en stund....) så skulle hun legges under gass, veterinæren tok da med seg Ruth, og kom tlbake like etter igjen...
Da måtte jeg komme inn og roe ned Ruth, hun fikk skikkelig adrenalinkick etter at hun slo på lyset hun bruker når hun opererer, og nektet og roe seg igjen, etter mye om og men, så fikk jeg henne til og sove, og veterinæren jobbet så fort hun kunne siden hun våknet sånn plutselig. Etter endt operasjon fikk hun da en oppvåkningssprøyte, så jeg fikk beskjed om og ha henne på fanget med varmeflaske og håndkle, så fikk vi se hvordan hun våknet til. Jeg gjorde da som hun sa, og gikk ut og satte meg, mens hun gikk inn til en annen pasient. Jeg fikk ikke satt meg ned en gang før hun var lys våken, og skulle både høyt og lavt.
Når veterinæren kom ut igjen, så ble hun overrasket over at hun hadde kvikknet til såpass, så fort.
Så jeg fortalte henne at Ruth er av de som er meget sta og egen, får hun det ikke som hun vil, så SKAL hun ha det som hun vil.
Dette syntes da veterinæren var litt morsomt, hun har aldri møtt på rotter med så stor personlighet før som de jeg har hatt med meg dit. Hun måtte også påpeke at Ruth var som en 10 Kg tung hund som skulle opereres... Må jo si det at det er litt av en rottemor som ikke var særlig iverig på og fjerne noen kul ved og sove uten at hun selv ønsket dette :cheeeers:
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: 10kg hund...

Post by Itchigo »

:blrp: Derfor vi elsker rotter :glise:
Aurora

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: 10kg hund...

Post by Matmor »

Vet'en min sier alltid at operasjoner på rotter blir dyrere enn samme operasjon på katt, fordi rottene mine (store hanner) trenger mer medisiner enn store katter...

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: 10kg hund...

Post by Lyngrottene »

Ja, det er jo tydelig det. Ikke hver dag rottene mine blir sammelignet med en 10kg hund
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: 10kg hund...

Post by Larm »

*Flyttet til rett forum*
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply