hva kan en gjøre?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Ariadne

hva kan en gjøre?

Post by Ariadne »

nå i kveld merket jeg noe rart på halen til Elvis, den eldste rotta mi... d virket som om tuppen på halen var falt av på en eller annen måte, om han har klemt seg eller om noen av gutta har vært å bølla med han vet jeg ikke.. men i alle fall... tuppen på halen er nå helt svart å hvit.. er tydeligvis et sår det er gått nekro i ;( skal til dyrelegen i morgen å høre.. men d rare at han nå for tiden er mye mer aktiv enn tidligere, spiser mer og er mer tilstede med omgivelsene... derfor... er d så vanskelig å ta en avgjørelse om han faktisk burde avlives eller ikke.. har er også plaget med kronisk lungeproblemer, og er snart 2 år.. han burde vel kanskje få slippe da..

er så redd for det lille nurket mitt...

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Jeg tror det er enklere for deg å ta en avgjørelse sammen med dyrlegen din, etter at dyrlegen har sett på halen...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Sissel

Post by Sissel »

Den eneste gangen jeg dro i halen til gutten min (han var rampete) holdt jeg han hardt igjen, mens han slet seg løs. Det førte til blod og en liten knekk på halen hans. Dro til dyrlegen, og de sa at det hadde gått bra, så jeg måtte la det få tid til å gro. Nå er halen hans helt bra, fremdeles en liten knekk, og man ser en kant rundt det....Men halen fungerer helt fint, det var ytterst på halen, ca 1,5 cm.
Men dyrlegen sa at det ofte ender med at man må amputere den delen av halen som er ødelagt, for at det ikke skal komme infeksjon, så hele halen ryker med.

Mitt tips; ta han med til dyrlegen så finner dere ut hva dere må gjøre. Men av min (og min dyrleges erfaring) trenger man ikke avlive rotta. Men det spørs jo selvsagt på hva som er skjedd med rotta di da, det vet jeg ingenting om. Så, ta han med til dyrlegen du :)

Ariadne

Post by Ariadne »

nei, ble så glad.. d viste seg at delen var død ja, men den kom til å falle av snart.. har satt han på antibiotikakur sånn at betennelsen gir seg.. jeg ble så glad :D trodde det måtte en massiv operasjon til å greier.. \o/

Locked