En ulykke kommer sjeldent alene, del 2..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

En ulykke kommer sjeldent alene, del 2..

Post by Topolinis »

Skiathos har nå angrepet to av de andre hannene mine, deriblant sin egen bror og en av importhannene mine. Begge fikk stygge sår, og går nå på baytril for å hindre infeksjon. Jeg ringte dyrlegen på vakt den kvelden(13.okt), men fikk altså beskjed om å rense med klorhexidin og gi de baytril, da dyrlegen som hadde vakt kunne bare storfe...!!! :evil:

Jeg kommer til å sende begge guttene fra Melody's under kniven ( les kastraksjon) før flere rotter blir skadet her. Da de ikke kan avles på håper jeg dette vil være et godt valg :(

Sitter nå å krysser fingrer og tær for tre av rottene mine nå... :cry:
Last edited by Topolinis on 15 Oct 2004, 11:25, edited 1 time in total.
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jeg "krysser" med deg...
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Jeg krydser også fingre for, at det går godt med dem alle. Det er noget skidt når den slags sker, og man er uheldig at få hanner ind, som ikke er så gode som man troede, og de så laver ravage i buret :(

Men en kastration er nok den bedste løsning. Jeg fik en af mine drenge kastreret, fordi han udviste meget tvivlsom opførsel. Det har jeg ikke et øjeblik fortrudt, da hans søster kort efter slog to af sine burkammerater ihjel :shock:

Så jeg håber, at det også kommer til at gå godt med dine drenge ;)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Sissel

Post by Sissel »

Hmmm......jeg har nok ikke lang rotte-erfaring som dere, bare holdt på 1 år jeg. Mine to brødre sover sammen nesten hele tiden, selv om de sloss en del, og Kebab har i løpet av dette året hatt 5-6 store sår rundt nakken/på ryggen, og Zorro har hatt noen han og, men ellers så går de fint sammen, så jeg ser ingen grunn til at du må avlive din rotte Topolinis, selv om de lager sår på hverandre....

Sitat fra Annbritt: "Jeg fik en af mine drenge kastreret, fordi han udviste meget tvivlsom opførsel. Det har jeg ikke et øjeblik fortrudt, da hans søster kort efter slog to af sine burkammerater ihjel"

Kan du fortelle litt mer om dette? Jeg fikk nesten sjokk jeg. Har en av rottene dine slått ihjel 2 burkamerater? Samtidig, eller hver for seg? 2 mot 1 liksom?

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Sissel: Jeg skal ikke AVLIVE guttene mine!! :shock: Jeg skal kastrere de!! :lol:

Eller.. jeg skal ikke det da.. men dyrlegen min ;)
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Vil bare fortelle dere at Skiathos er tilbake i gruppen sin, og dette gikk uten problemer av noe slag. :)
Mvh Ida S. Eggen

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Sissel wrote:Sitat fra Annbritt: "Jeg fik en af mine drenge kastreret, fordi han udviste meget tvivlsom opførsel. Det har jeg ikke et øjeblik fortrudt, da hans søster kort efter slog to af sine burkammerater ihjel"

Kan du fortelle litt mer om dette? Jeg fikk nesten sjokk jeg. Har en av rottene dine slått ihjel 2 burkamerater? Samtidig, eller hver for seg? 2 mot 1 liksom?
Søsteren boede ikke hos mig, men hos en anden opdrætter. En dag gik hun amok i buret og lavede så slemme sår på to af sine burkammerater, at den ene døde af det, og den anden måtte aflives.
Min dreng blev netop kastreret, fordi han var begyndt at lave huller i de andre hanner. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at denne aggression er genetisk, og er derfor glad for, at jeg fik kastreret ham. Han er en ganske rar rotte idag, der går og hygger sig med mine piger ;)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Locked