Skravletråden

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skravletråden

Legg innav WillyWonka » 10 mai 2014, 12:22

iwonamo skrev:Ja, det er flott at et blir avla på " merke" rotter. Eg sjølv kjem ikkje til å ha merke rotter i huset før eg har fått alle dyrebutikker her i Sogn og Fjordane til å slutte å selje rotter frå Sverige, og andre amatører. 2 er allereie i boks. Pest og palge er eg visstnok, og dei svetter når dei ser meg....., men det synst eg er berre fint :ratgreen:

Så bra at det funker :D Bedre med sakte og sikkert enn igneting :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 10 mai 2014, 12:49

Er det noen som har opplevd.... jeg må jo ha veldig... jeg mangler ett ord på disse dyra mine :P
Men er en ting jeg har merket.

Jeg har jo nå en stund brukt dørmatter fra ikea i bunnen på buret mitt. men jeg lurer på at gutta mine synes disse er for hardet :p En sånn matte dekker den minste hylla i RS buret. Tre matter dekker bunnen. Ser veldig fint og rent ut i det buret er vasket.. men hva gjør de..? JO! Gutta mine har lært seg og brette, så de bretter sammen alle disse teppene, dynker dem med urin og ligger der og marinere seg. Så den matten som dekket hele den lille platen, dekket da bare under en tredjedel.
De tre mattene som dekker bunnen var brettet sammen og lå nesten inne i det største huset deres.... :O Så ligger det urin og drit overalt ellers...

Brukeravatar
Anniken.HH
Stjeler søppel
Sted: Vestfold

Legg innav Anniken.HH » 10 mai 2014, 15:07

Opplevde det samme her xD
Gikk en natt, så var den ene matta brettet rundt en av gutta, som sov inni. De andre lå oppå, og hadde pisset ned matta
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Brukeravatar
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: vestfold
Kontakt:

Legg innav kikky » 10 mai 2014, 16:14

De vil jo ha rede materiale som de kan tygge på, ligge under, inni og kose med :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Brukeravatar
Anniken.HH
Stjeler søppel
Sted: Vestfold

Legg innav Anniken.HH » 10 mai 2014, 18:14

Har jo det, men virker ikke som om det er godt nok
Skulle nesten tro de veit hva som kommer til å bringe fram det litt oppgite, ''jaja, men dere er søte, da'' og gjør akkurat det :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 10 mai 2014, 21:01

kast inn et helt pledd til dem

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 11 mai 2014, 11:42

De slipper unna med mye når de er søte :P hehe :D

Brukeravatar
Milla
River avispapir
Sted: Drammen

Legg innav Milla » 12 mai 2014, 11:52

Har ikke hatt det problemet her med dørmattene. Meen nå har jeg masse fleece i hus og overalt som de bruker som redematerialet. De har dog gnagd på noen av hjørnene på mattene, men thats it :)

Det kommer unna en god del "kjeft" bare fordi de er bare såå søte og skjønne :lovey:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 06 des 2014, 04:11

Eg vil takke den som har komme med tipset om Ikea dørmatter :cheer: Livet mitt er bitt så mykje enklere etter at eg oppdaga dei. Eg har mange bur å stelle kvar dag, og fleece pledd som eg tidlegare pleide å legge i botn låg alltid i eit røys når eg såg til rottene. Ikea mattene derimot ligg stortsett der eg har lagt dei, og så går det ann å støvsuge dei, noko eg gjer kvar dag, og ikke minst unngår ein at heile matta blir sugd inni støvsugaren. Eg bruker å klippe til mattene og legger dei på hyllene også. Og dei får, i motsetning til aviser og anna papir, ligge i fred der eg har lag de. Mattene kan og vaskast og brukast om igjen. Noko som eg veldig bra.
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 08 des 2014, 03:12

Beklager å måtte seie det på denne måten, men eg er rett og slett drittlei jursvulster! :justice:
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
Milla
River avispapir

Legg innav Milla » 08 des 2014, 10:33

iwonamo skrev:Beklager å måtte seie det på denne måten, men eg er rett og slett drittlei jursvulster! :justice:

Jeg er sååååååååååå enig!!! Queen Latifah hos meg ble operert på onsdag for jursvulst. De dukker opp ut av det blå, og kan vokse kjempefort! Latifah sin var en drue for litt over en uke siden, da ringte jeg dyrlegen og avtale tid for operasjon, da en uke etter. Innen da så var svulsten blitt på størrelse med en plomme :shocked:

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 08 des 2014, 12:52

Kjenner jeg er glad jeg har gutter.. det har ikke vært ett problem hos oss.

Brukeravatar
Milla
River avispapir

Legg innav Milla » 08 des 2014, 12:57

WillyWonka skrev:Kjenner jeg er glad jeg har gutter.. det har ikke vært ett problem hos oss.

Tror du skal være glad for det ja! :cheer: Jursvulster er noe herk! Nærmest alle jenterottene jeg har hatt, har hatt en jursvulst. Men de fleste døde ikke av dem, heller med dem, av noe helt annet.
Nå har jeg hatt 2 stk som har hatt fortvoksende svulster, helsen har ellers vært på topp, og derfor ble de to operert. Hun ene levde 9 mnd til, men fikk tilbake svulsten på samme sted, og det hadde spredt seg til andre steder i kroppen. Da ble hun avlivet pga svulstene, og var da over 2,5 år.

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 08 des 2014, 12:59

mhm. Derfor tenker jeg at det er lurt at jeg venter med anskaffelse av jenter. Har ikke råd til å operere flere jursvulster...

Brukeravatar
Milla
River avispapir

Legg innav Milla » 08 des 2014, 13:20

Ja, det skjønner jeg! Man skal virkelig ha råd til å ha jenter, med deres jursvulster. Men av 10 rotter som jeg har hatt per nå, så er det 2 av dem som måtte ha blitt operert... Evt kan man vurdere å chippe jentene etter en viss alder...

Gå tilbake til «Sofakroken»