har dere andre dyr også?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Re: har dere andre dyr også?

Post by h3gzi »

Tråden er flyttet fra Generelle spørsmål da den ikke er rotterelatert
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Re: har dere andre dyr også?

Post by lille lakris »

jeg har:
ingen rotter for tiden, men har hatt, selvsagt, og skal ha igjen (selvsagt!).
har hatt syriske gullhamstere, dverghamstere av ulike slag, kaniner av blandingsrase og tvilsomme "raser", natalmus, mus og familiepus.
har hatt oppi ti akvarier med stort sett små levendefødere, små betta- og guramiarter samt små tetraer og bittesmå pansermaller.
har: renrasede hollenderkaniner, hermelin med rexanlegg, hollenderkaninunger (noen som vil ha?), mus :rottehode: ) og mongolske ørkenrotter, siamesisk kampfisk og to whippeter og en lancashire heeler/schipperke. puh! tror det var alt. og masse hybelkaniner. :P
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: har dere andre dyr også?

Post by Itchigo »

lancashire heeler/schipperke Hva er det?

Jeg har bare 4 rotter. Mmma har (stjelt/tatt over) akvariumet mitt. :P
Jeg har hatt en dvergvedder kanin (som ble spist av en rev 4 år gammel eller noe sånt :shock: ) En nymfeparakitt (når vi bodde i Florida i 1 og et halvt år. Fant han i hagen :P Han er forresten en jente, og dessverre død nå da et egg satt fast inni henne :( ) Vi hadde også 4 eremittkreps og 1 vinegaroon (google den, den er skummel)
Aurora

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: har dere andre dyr også?

Post by renya »

Itchigo wrote:lancashire heeler/schipperke Hva er det?

Jeg har bare 4 rotter. Mmma har (stjelt/tatt over) akvariumet mitt. :P
Jeg har hatt en dvergvedder kanin (som ble spist av en rev 4 år gammel eller noe sånt :shock: ) En nymfeparakitt (når vi bodde i Florida i 1 og et halvt år. Fant han i hagen :P Han er forresten en jente, og dessverre død nå da et egg satt fast inni henne :( ) Vi hadde også 4 eremittkreps og 1 vinegaroon (google den, den er skummel)
Vinegaroon :shock: :shock: :shock:


Eg er oppvaksen på gard, me hadde mest sau. Kanskje 50 stk på det meste, lam inkludert? Liten gard serru. Alle hadde namn! Me hadde og nokre bukkar (geit) som kos, litt tilfeldige høns, hestar, tre "hannkaniner" *kremt* som vart til mange, hamster, marsvin og undulat. Og hund og katt. Og mus på loftet. Mamma har ei humle som bur ved inngangsdøra.

No har eg ein hund og fem rotter. :]
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Re: har dere andre dyr også?

Post by lille lakris »

Itchigo: Lancashire heeler er en lavbent gjeterhund som ligner en black and tan slank corgi, mens Scipperke er en bitteliten belgisk båthund av spisshundtype. to eksemplarer av disse rasene møttes en vakker dag i mai ute på rolvsøy i fredrikstad, og Ask og søsknene hans ble født to måneder senere. :mrgreen:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: har dere andre dyr også?

Post by torasrotter »

Haha det høres ut som en spennende blanding :P

Jeg har bare mine fire rotter, og et akvarie med litt fisk i:)
Jeg er også medeier i en Jack Russel tispe som står i avl akkurat nå, og så har vi ei lita nervøs yorkshire terrier tispe som er blitt omplasert hos mamma:) Hun er en nydelig liten hund som har stått i kennel og blitt avlet på i 4 år, så hun hadde ikke hatt noe mennesklig kontakt når hun kom til oss, utenom når hun fikk mat.. Hun er veldig redd for alt og alle, men nå løper hun rundt ute på landet hos mamma å bjeffer på fluene:) Selv hadde jeg en Border Collie/Golder Retriever blanding som jeg desverre måtte omplassere i vår, når jeg måtte gi bort alle dyrene mine :cry: Jeg fikk henne når hun var 8 uker gamle, og når jeg solgte hun var hun 3 år gammel.. Heldigvis reiste hun bare 15 min bort fra meg, men desverre ble hun påkjørt av en dritt som råkjørte den 29/7 :cry: Så da var det farvell til min elskede Beatrix Kiddo..

Jeg har hatt katt (2), hund (3), hamster (1), dverghamster(2), kanin(familien har alltid hatt kanin, så jeg er litt usikker på anntall.. Det var litt sånn at vi skulle få to jenter og plutselig hadde vi 40 små hoppende rundt :hm: merkelig hvordan kaniner gjør det), marsvin (4), mus (2), sauer (ikke mine da men familien sine, ca 10 stk), hest, og ku (gikk på landbruksskole i tre år, og så fikk vi en kalv som var hjulbeint, og som regel så avliver de dem bare, men jeg fikk mast meg til å få den :oops: Så jeg klipte opp zalo flasker, og så spjelket opp beinene på ho med flaskene.. hun levde i beste vellgående som melkeku når jeg sluttet der).. :D
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: har dere andre dyr også?

Post by Itchigo »

torasrotter wrote:Haha det høres ut som en spennende blanding :P

Jeg har bare mine fire rotter, og et akvarie med litt fisk i:)
Jeg er også medeier i en Jack Russel tispe som står i avl akkurat nå, og så har vi ei lita nervøs yorkshire terrier tispe som er blitt omplasert hos mamma:) Hun er en nydelig liten hund som har stått i kennel og blitt avlet på i 4 år, så hun hadde ikke hatt noe mennesklig kontakt når hun kom til oss, utenom når hun fikk mat.. Hun er veldig redd for alt og alle, men nå løper hun rundt ute på landet hos mamma å bjeffer på fluene:) Selv hadde jeg en Border Collie/Golder Retriever blanding som jeg desverre måtte omplassere i vår, når jeg måtte gi bort alle dyrene mine :cry: Jeg fikk henne når hun var 8 uker gamle, og når jeg solgte hun var hun 3 år gammel.. Heldigvis reiste hun bare 15 min bort fra meg, men desverre ble hun påkjørt av en dritt som råkjørte den 29/7 :cry: Så da var det farvell til min elskede Beatrix Kiddo..

Jeg har hatt katt (2), hund (3), hamster (1), dverghamster(2), kanin(familien har alltid hatt kanin, så jeg er litt usikker på anntall.. Det var litt sånn at vi skulle få to jenter og plutselig hadde vi 40 små hoppende rundt :hm: merkelig hvordan kaniner gjør det), marsvin (4), mus (2), sauer (ikke mine da men familien sine, ca 10 stk), hest, og ku (gikk på landbruksskole i tre år, og så fikk vi en kalv som var hjulbeint, og som regel så avliver de dem bare, men jeg fikk mast meg til å få den :oops: Så jeg klipte opp zalo flasker, og så spjelket opp beinene på ho med flaskene.. hun levde i beste vellgående som melkeku når jeg sluttet der).. :D
Stakkar hunden :'( Det var vel ikke meningen håper jeg. I florida var det landkrabbe migrasjon en gang i året og da skulle alle krabbene over veien til havet. Så flere ganger at folk kjørte på de med meningen :( Og dette var svære krabber altså!
Så snill du var som reddet kua :bravo:
Aurora

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: har dere andre dyr også?

Post by BlackNenne »

Akkuratt nå har jeg kun rotter, 6 stk. Men har hatt marsvin og hamster tidligere. Før jeg flyttet hjemmefra for noen år siden hadde vi to hunder og to katter også. Ellers har vi hatt tilsammen 10 katter igjennom årene. :P
Flytter snart til et hus der jeg har bedre mulighet for å ha hund, så på nyåret tipper jeg vel at det endelig blir hund igjen. :bravo: :D

Post Reply