Rotte problemer ...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Rotte problemer ...

Post by Alvrina »

Vet ike helt hvor jeg skulle sette opp dette innlegget men ...det ble her..
Nå i kveld mens jeg koset men hannrottene mine skjedde det noe .

Som vanerlig får de lov til å gå løse på gulvet og få godbiter av meg . men så begynte Rattus ig Zhiller og karngele om maten . de sloss så busta føyk . Etter at de hadde sloss gikk det fem minutter og så fløy Zhiller i trynet på rattus og banka han skikkelig .
Dette har han aldrig gjort før ,så jeg frykter at han er i ferd med å bli aggresiv.

Så tenkte jeg at jeg skulle teste noe , jeg satte Rattus inn i buret og hentet Nayad . Så satte jeg de sammen , og jammen så fløy Zhiller i trynet på hun også ..
Så jeg grep inn umiddelbart sånn tilfelle kamp eller voldtekt.

Har Zhiller blitt aggrsiv eller kan dette bare ha vert fordi de kranglet om godbitene eller rangen ?
Jeg synes det er litt merkelig at han angrep Nayad , da det er skjeldent at hannene angriper hunnene...

Nå er jeg bekymret ... :roll:

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jeg har ikke noe svar på det du spurte om, men det var vel ikke det lureste å sette inn ei jente til ham? tenk om han hadde paret henne...det kan skje forte enn at man rekker å gjøre noe...
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Sjobeng wrote:jeg har ikke noe svar på det du spurte om, men det var vel ikke det lureste å sette inn ei jente til ham? tenk om han hadde paret henne...det kan skje forte enn at man rekker å gjøre noe...

Jeg vet det . Og det var jeg 100% klar over . men det var en god måte og prøve og finne ut om han ville angripe Nayad bare for å sloss eller om de sloss fpr maten.. :roll:
Men heldigvis paret de ikke .Jeg er klar over at slike ting skjer fort . :roll: :wink:
Last edited by Alvrina on 01 Oct 2004, 00:23, edited 1 time in total.

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Det lyder i hvert fald ikke særlig godt :(
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Annbritt wrote:Det lyder i hvert fald ikke særlig godt :(

det var det jeg tenkte meg... :roll:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

men hvis dette ikke forstetter , skal jeg kalle ham aggresiv da ?
Han kan jo bare ha prøv å forsvare reviret sitt eller noe slikt .. :roll:

collaitz

Post by collaitz »

Eftersom vores rotter først og fremmest er kæledyr, så mener jeg ikke, at det er i orden at de går til angreb på og og/eller deres burkammerater. Mine rotter kan godt diskutere over, hvilken godbid de mener er bedst, og hvem der skal have den, men det bliver aldrig voldsomt, og det er aldrig med direkte angreb.

EN hanrotte burde ikke angribe en hunrotte, da hun er en potentiel mage. Han burde højest forsøge at dominere hende. Jeg synes ikke det er en god ide at teste hans adfærd overfor en hun, da der kan komme unger ved dette. Og hvis han er aggressiv, så risikerer man aggressive unger.

Jeg vil anbefale en kastration, hvis Zhiller er ved at skifte temperament. Jeg har indtil videre haft gode erfaringer med dette.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hei hei . Tenkte jeg skulle omme med en slags "oppdaternig" :

Det virker som at Zhiller har hatt en full sjærpings på humør svingene sine . I går fikk jeg bsøk av ei venninde som hadde med seg den ene hanrotta si ( svær feit en ved navn Gizmo :lol: ) :wink: .

Da hanrottene først hilste på hverandre var det på et nøytralt sten , nemelig badet .
De virket ganske ok ,og kameratslige . Så vi prøvde og sette de i samme bur .

Uttrolig nok ble det ikke noe bråk :o Ikke engang noe knuffing eller dytting . Helt pærle kæmmiser var dem >( kompiser)< . De lå og sov oppåhverandre og selv rattusen tok de helt piano .

Selfølgelig kan jeg jo ike si helt klart at han ikke er aggresiv . Men hvis disse "gode tegnene" fortsatt vises , så tror jeg at jeg skal skaffe en til han ( helst fra oppdrett) . Men ingen klare planer enda ! :wink:

rottevenn

Post by rottevenn »

Hei!
Så hyggelig da!
mvh

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Kiara88 wrote:Hei hei . Tenkte jeg skulle omme med en slags "oppdaternig" :

Det virker som at Zhiller har hatt en full sjærpings på humør svingene sine . I går fikk jeg bsøk av ei venninde som hadde med seg den ene hanrotta si ( svær feit en ved navn Gizmo :lol: ) :wink: .

Da hanrottene først hilste på hverandre var det på et nøytralt sten , nemelig badet .
De virket ganske ok ,og kameratslige . Så vi prøvde og sette de i samme bur .

Uttrolig nok ble det ikke noe bråk :o Ikke engang noe knuffing eller dytting . Helt pærle kæmmiser var dem >( kompiser)< . De lå og sov oppåhverandre og selv rattusen tok de helt piano .

Selfølgelig kan jeg jo ike si helt klart at han ikke er aggresiv . Men hvis disse "gode tegnene" fortsatt vises , så tror jeg at jeg skal skaffe en til han ( helst fra oppdrett) . Men ingen klare planer enda ! :wink:
Det får en kalle flaks, da dette kunne ha gått MEGET galt! Voksne dominante hannrotter, som Zhiller, kunne ha skadet eller i verste fall drept Gizmo..! Uansett hvordan hannrottene er, anbefaler jeg ikke å gå så fort frem med å sette de i samme bur. Igjen, der hadde dere flaks!
Ser bare på uhellet hjemme hos meg, Skiathos skulle markere, og han likte ikke inntrengeren, og skadet til og med sin egen bror i alt kaoset.. :(
Mvh Ida S. Eggen

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Ser bare på uhellet hjemme hos meg, Skiathos skulle markere, og han likte ikke inntrengeren, og skadet til og med sin egen bror i alt kaoset..
Jeg kommer til å sende begge guttene fra Melody's under kniven ( les kastraksjon) før flere rotter blir skadet her. Da de ikke kan avles på håper jeg dette vil være et godt valg
Ja... hvordan endte egentlig dette, da?
Anita

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Skiathos puffer seg opp og angriper de andre guttene i gruppen sin, så han står alene igjen. Han roet seg etter den forrige episoden, og jeg trodde kun han ville markere sitt territorium. Men nå er han våt på sidene, der kjertlene sitter, og han er helt gul i pelsen. Skiathos har fått time til kastraksjon den 29.November, og jeg håper alle vil krysse fingrene for han!
Mvh Ida S. Eggen

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Vi gjør det! :)
Min Tommy bor sammen med jentene nå og er en skikkelig gentleman :wink:
Hilsen!
Rose

Locked