En dame til Kerrie

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

En dame til Kerrie

Post by Heidi »

(Jeg legger denne under genetikk og avl, ikke under kjøp og salg, da jeg ikke ønsker å kjøpe, men å låne eller låne ut. Moderator, flytte hvis nødvendig!)

Jeg har en flott hann, Ratsikidee's Kerrie, på 2 år og 2 måneder, som jeg veldig gjerne skulle ha sett gå videre i avl. Han er importert fra oppdretteren i Nederland, Joyce Leuken, Ratsikidee. Info og stamtavle her. Tiden begynner jo å renne ut for ham nå, så derfor vil jeg gjerne låne ham ut til en som sitter med en hunnrotte i riktig alder. Jeg kan også tilby meg å låne hunnrotten og ha kull på henne her, dersom noen har en hunn men ikke vil ta jobben det er med å oppfostre et helt kull.

Jeg har som sikkert de fleste vet strenge krav til hvilke rotter jeg vil bruke i avl, og det gjelder også her. De viktigste punktene er at hun ikke har vist noen tegn til aggresjon eller dominans, og at hun ikke har hatt noen tegn til sykdom. Hun bør være mellom 5 og 10 måneder, og bør enten ha kjente foreldre eller minst ett kjent kullsøsken.

Jeg har selv en hunn som jeg hadde tenkt å bruke, Lotte, men siden hun allerede har hatt to kull vil jeg helst ikke la henne få et til.

Passer din hunn til beskrivelsen?

Locked