Et par spørsmål om avl...

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Et par spørsmål om avl...

Post by wollf »

Har ikke kjeftet :cheerful: bare kjent for å være dårlig på smily. Hehe . Sier jo det er snillt gjort av deg. Jeg er bare litt direkte i skriftmåten min og ikke så flink på å skrive på tlf:-) tora forklar. Jeg er snill

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Et par spørsmål om avl...

Post by torasrotter »

Haha, ja hun er snill :thhpt: Bare veldig dårlig til å vise det på trykk :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

PsychoBunny
Stjeler mat
Posts: 53
Joined: 14 Apr 2012, 14:06
Location: Eidsvoll

Re: Et par spørsmål om avl...

Post by PsychoBunny »

Da skjønner vi hverandre, ihvertfall ;)
Det bare føltes som kjeft, og som om du mente at jeg overhodet ikke hadde peiling på hva jeg holdt på med :P
Men, da skal jeg ta meg selv i nakkeskinnet og innstille meg på at det ikke var vondt ment ;) Jeg er bare litt overfølsom i forhold til når andre mener at jeg ikke kan det jeg driver med, for jeg er ALLTID nøye med å lese meg opp på ting før jeg gjør noe, ihvertfall når det gjelder levende vesener ;) Ville aldri i verden ha gjort noe som kunne skade rottene mine, og jeg ville ikke ha vurdert å avle på godjenta mi dersom jeg ikke så på henne som trygg og uten adferdsproblemer :)

Kunne KANSKJE tenke meg å drive med avl en eller annen gang langt frem i tid, men jeg føler ikke at jeg har nok erfaring til å begynne med noe sånt nå, så det får bare vente :) Ikke tror jeg det hadde fungert i en leilighet på 35 kvadratmeter heller ;)
Men nå blir det forhåpentligvis flytting i løpet av jula, så da blir det 3 ganger så mye plass for både meg og rottene :D
(Og samboeren min, som ble litt furt over å ikke bli nevnt i forrige setning)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Et par spørsmål om avl...

Post by wollf »

:cheerful: er mange gode oppdrettere her di kan spørre om råd. Et tips et å få en rotte på for eller fra oppdretter og ha et sammarbeids kull som du sier

PsychoBunny
Stjeler mat
Posts: 53
Joined: 14 Apr 2012, 14:06
Location: Eidsvoll

Re: Et par spørsmål om avl...

Post by PsychoBunny »

Kunne tenkt meg å gjort det etterhvert ja, men akkurat nå tror jeg at jeg bare skal kose meg med de rottene jeg har ;)
Har ganske mange her nå, og de tar opp mer enn nok plass, tid, og penger, så det får bare vente til disse er borte og jeg skal skaffe meg nye rotter ;)

Er litt dårlig på det der med å begrense meg, ihvertfall hvis det er rotter som skal avlives hvis ingen andre overtar dem, så da havner de fort her... :P
Akkurat nå har jeg 22 rotter, men skal ikke beholde alle. Tok til meg en rottefamilie på 9, med mor, far, og barn, og prøver nå å få de ungene større. Bittesmå knøtt, med en mor på såvidt 4 mnd. De er egentlig gamle nok til å leveres, men en del av dem er knøttsmå enda, så de blir nok her noen uker til. Har også 3 unger igjen fra et ups-kull som virkelig ikke var meninga å få, så når bare jeg forhåpentligvis får solgt/gitt bort de ungene, får jeg bedre tid til de 12 voksne jeg har... :P
Så som du skjønner er det langt over mange nok her ;)

Post Reply