Blue farger

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Blue farger

Post by Ida.K »

Farger som er gråblå, sølvaktige og lignende. Er disse uvanlige i dyrebutikker, har alltid ønsketb meg en slik, finnes de bare hos oppdrettere! Også slike som ligner på siamesere og sånt, er de bare hos oppdrettere, eller? :gasp:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blue farger

Post by wollf »

begge deler finner du på dyrebutikk, selv om jeg ikke vil anbefale deg å kjøpe fra butikk.
det er blitt ganske så vanlige farger begge deler. men russian blue er mindre vanlig i dyrebutikk

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Blue farger

Post by Ida.K »

OK, jeg har planer om å kjøpe ei rotte fra oppdretter i nærmeste fremtid. Jeg er veldig betatt av Blue og lignende farger :ratgreen:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Blue farger

Post by Titovn »

VI har en Blue Berkshire, kjøpt fra dyrebutikk :cheer: De hadde to, en toppøret og en dumbo, og de tok bestillinger på rotter,s å vi kunen f.eks sagt at vi ønsket oss en blå rotte så bestilte de det.. Men det er fra imazoo da.. *sukk*

Fant også en annen "rar" rotte sammen med Blue, aner ikke hva hun er da :crazybonk:
Men selvfølgelig finner jeg ikek igjen linken, men her er et bildet av hu: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2332_n.jpg

Men de i dyrebutikken mente nå hu var hetterotte da :suspicious:

Så det er egentlgi utrolig hva man kan snuble over i dyrebutikker :cheer: Men som wollf sa, anbefaler jeg helelr egentlig ikke å kjøpe fra dyrebutikk.. Men atm, hadde vi ikke noe annet valg (siden vi ville ha en blue) og den andre spesielle var egentlig ikke meningen,men hun smeltet hjertet mitt :lovey:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Blue farger

Post by Ida.K »

Haha, så søt hun var ( Hvis det var en hunn da ? :wink: ) Jeg smelter lett for merkelige farger og avtegn :cheer:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Blue farger

Post by Titovn »

Ja, er ei jente :wink: Hehe da er vi to. Men var ikke bare pgautseend ehun smeltet meg, hun satt bare i et hjørne og var rett og slett slapp, ikek livlig slik som de andre som klatret oppå henne osv :sorry: I tillegg, var hun ekstremt tynn, hun veide vel 56 gram eller noe når vi kjøpte hu, hvis jeg ikke husker feil :sadpace:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Blue farger

Post by Ida.K »

Tnaaaw, kjøpte for ikke så lenge siden 2 nydelige rotter i dyrebutikken. Bare smeltet for dem, en husky og en black. :cheer: Black-rotta ( Lotta ) bare satt i en krok :sarcastic: Men jeg ble bare så syykt forlesket i henne og den andre skøyeraktige rotta hun delte bur med, kjøpte dem jeg :aww: Men husky rotta har vi gitt bort, men den andre har jeg fortsatt <3 Kjøpte de når de var 3 mnd gamle, så det var ikke så lett å få dem tamme :happy:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Blue farger

Post by Matmor »

Men de i dyrebutikken mente nå hu var hetterotte da
Mange ansatte i dyrebutikk tror at alle tamrotter kalles hetterotter, uansett om de har hette eller ikke.
Den "rare" rotta er nok black-basert ut fra min skjerm, men det er ikke entydig hvilke mønstermutasjoner den bærer. Når rottene har så lite farge på kroppen skyldes det en kombinasjon av mutasjoner som alle gir mindre pigmentområder.
:rat:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Blue farger

Post by Titovn »

Matmor wrote:
Men de i dyrebutikken mente nå hu var hetterotte da
Mange ansatte i dyrebutikk tror at alle tamrotter kalles hetterotter, uansett om de har hette eller ikke.
Den "rare" rotta er nok black-basert ut fra min skjerm, men det er ikke entydig hvilke mønstermutasjoner den bærer. Når rottene har så lite farge på kroppen skyldes det en kombinasjon av mutasjoner som alle gir mindre pigmentområder.
:rat:
Hehe, jeg vet at de fleste dyrebutikekr kaller dem for hetterotter :wink: syns det er litt trist jeg da..

JA, tror nok hun er black basert jeg også :wink: Studerte henne litt i dag, syns det ser ut osm hun har begynt å bleke litt ved øynene, meeen det kan rett og slett bare være hjernen min som spille rmeg et puss! Så tiden vil vise om hun er husky :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Blue farger

Post by Ida.K »

Jeg kjøpte ei rotte i dyrebutikken en gang, og de påsto ho var hetterotte, men hun var jo self :suspicious:

Post Reply