Hetterotter

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Hetterotter

Post by Skaubytroll »

Jeg er ikke særlig inn når det gjelder farger og tegninger på rotter, som de fleste sikkert har skjønt før...
Men en hetterotte, det er en sånn som Max, er det ikke?
Jeg snakka med en som har en albinorotte med røde øyne (pink eyed white) og han presenterte rottene sine som albino hetterotter.... Blir det riktig det da? *kløsegihodet* :| jeg blir helt forvirra jeg...

bilde av Max

Henriette

Post by Henriette »

Hvis Max også har en sort streg ned af ryggen så er han en hetterotte/hooded... :D

Elin

Post by Elin »

Jeg er ikke sikker, men jeg tror ganske mange kaller rasen for hetterotter. Altså når han sier hetterotte så mener han ikke fargen, men rasen (tamrotte). Jeg har ihvertfall møtt mange som mener rasen tamrotte når de sier hettrotte. :)

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

okai.. det var i grunn det jeg lurte på ;) da kan jeg fortsette og være litt forvirra da folk sier at de har hetterotte da ;) *flire*

chi

Post by chi »

hetterotte er det samme som hoodedrotte

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Dyrebutikker som for eksempel Tropehagen Zoo presenterer gjerne tamrotter som hetterotter, uasnett hvordan de ser ut, og derfor er "hetterotte" et veldig feilaktig begrep. Det brukes jo ikke av rottefolk.
Vi sier jo at de med hetter er "hoodeds".

Jeg synes det er litt begrepsforvirring ute og går, da. De som kjøper rotter i butikken vil jo gjerne søke etter navnet "hetterotte" når de kommer på internett. Det kan derfor være problematisk til å finne fram til de "riktige" rottesidene. Begrepene blir jo aldri forklart noen steder.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Anne-Lise

Post by Anne-Lise »

Rottene vi kjøpte ble presantert osm hetterotter mener jeg å huske!
Men de er jo hvite med rosa øyner de...

chi

Post by chi »

på dyrebutikken kalte de mine to husky-rotter for hetterotter...

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ja, dyrebutikker som Tropehagen Zoo tror tamrottene heter hetterotter.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked