Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by kikky »

Black&White er en lekker liten russianblue "simalaya" dumbo født 17. juli 2009 og er etter H3gzi's Vibe og daydreams Rosa av Vitebo.Hun er fra et kull på 17 ved fødsel, og så langt er det bare positive ting å si om dette kullet. Hun bor for tiden i en gruppe på 9 rotter hvor hun trives godt. Har ikke fått sett henne i introduksjon med unger ennå, men hun var litt skeptisk, men mest nysgjerrig på de voksne damene jeg forsøkte introdusere tidligere i høst. Hun er en veldig aktiv og artig ung pike som ikke har mye tid til å sitte på fange å få kos, men det kommer nok senere.

Jeg ser etter en rolig og stabil han som har fått prøvd seg i introduksjoner til både unger og voksne av samme kjønn. Han må ha en god helse og være minimum 1 år gammel ved en eventuell parring. Minimum kjente foreldre og søsken, gjerne mer. Størrelse, fasong og variant er ikke viktig.

Tror du at du har en mulig hanne så send gjerne en mail og fortell meg litt mer om ham.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Miss Sofie

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by Miss Sofie »

Iiiih altså hvorfor bor du ik i DK??!!

Jeg har Tut-Zoo Kodak som er russian blue point BE siamese (dumbobærer) som er født den 01.06.2008.
Han vejer 580g og er en sund, rask dreng.
Han ligger i bunden af hierakiet og tar imod alle med åbne arme.
Han har 2 gange prøvet at få introduceret voksne hanner til sin gruppe og han er én gang selv blevet introduceret til en gruppe af voksne hanner - alt dette problemfrit! Desuden tar han altid de små under sine vinger.

Han ville jo være det perfekte match!
Øv jeg ærger mig :(

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by kikky »

Ja, det er ikke alltids lett med disse landegrenser. Men hun har gummianka langt tilbake i stamtavlen på fars siden.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by torasrotter »

Hva er en simalaya?? :hm:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by kikky »

Det er en fryktelig dårlig siamese :lol:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by torasrotter »

Åja :lol: Ser ut som himi, men er en simi liksom :nisseglis:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by wollf »

men bare lurer, fått høre at det er mye svulser, dårlig imunforsvar, og puberterts problem på henner i rosas slekt.. vet du om dette?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by kikky »

Det er ikke mye svulster og ikke mye dårlig imunforsvar. Det er relativt lite svulster og godt imunforsvar, med unntak av den rotta oppdretteren du har kontaktet for å få disse opplysningene har. Og det er ikke nær på Rosa. Det er derimot høy levealder og lite temperaments problemer. Veldig fint om du skaffer infoen din fra noen som kan litt mer om linjen :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by wollf »

blir feil å påstå dette kikky... det kommer fra flere hold og det er ikke jeg som har skjekket ut noe. jeg fikk spørsmål om dette. jeg har kontakt med flere fra sverige. hvem påstår det motsatte?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by kikky »

Hmm, oppdretter av Rosa kanskje? Hun er en god venninne av meg og jeg har hilst på brødre, søstre, tanter, onkler, mor, mormor, oldemor samt flere søskenbarn. Så det er flott om du faktisk har fakta på bordet før du nevner noe som ikke stemmer overhodet.

Edit: hvis ikke du har merket det så er det veldig mye vondt blod mellom en god del svenske oppdrettere. De oppdretterne du har kontakt med(nicciz spesielt) har et svært vanskelig forhold til daydreams og hennes mentor.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by Matmor »

"Mye" og "lite" er problematiske ord å bruke i en saklig debatt... Hvis Kikky allerede vet om hvilke rotter det gjelder, har dere forskjellig oppfatning av hva som er mye og lite, eventuelt i hvilken grad god helse på noen rotter oppveier dårlig helse på andre. Da går det an å diskutere hva som er mye eller lite på generellt grunnlag. Hvis hun derimot ikke vet om dem, er det jo i alles interesse at hun får vite det.

Ville det vært mer fruktbart om du, Wollf, tok kontakt med Kikky direkte og spurte om hun kjente til de konkrete rottene du har hørt om? :hm:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by wollf »

jeg sier ikke at noe av dette er fakta. og jeg har ikke nvnt navn på noen oppdrettere fra sverige. men det er lov å spørre om dette stemmer og jeg synes at det skla være lov å spørre om dette i tråden slik at om flere hører slike rykter at de også kan få dette avskrevet. grunnet at jeg spørr er for at jeg har hørt det fra flere hold og jeg forholder meg ikke til hva en oppdretter sier. jeg ville ikke lagt dette ut om det ikke var for at jeg hadde noen spørsmål ang dette... men man får bare stole på oppdretter her, men du kikky lærte meg det å være kritisk å spørre andre også som har unger etter oppdretter eller familie til din rotte før man tar en avgjørelse:)
men jeg må bare si det at jeg på ingen måte tviler på din avgjørelse og jeg har på ingen måte sagt at hun ikke er bra eller kan brukes i avl. jeg sa bare at jeg lurer på om du vet noe om det. og greit å være forberedt for det er nok andre som vil få høre dette om de vil skjekke ut linjene før et evt kjøp.

men kunne du ha lagt ut stamtavlen hennes? lettere å ungå spekulasjoner og så er det lettere for folk å se selv.

Daydreams

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by Daydreams »

First of all, great that you Wollf has so much knowledge of my lines :D And second, does this maybe have something to do that I totally refused to sell to you? And that you chose to buy from a breeder that has bred on a female from me who had a mammal tumor , and who got only 2 pups and still breed on the pups and you bought those grandpups?!

Of course there are some tumors in my lines, and of course there are rats with bad immunesystem, show me a line that doesn't have that. But Rosas line is a very healthy line and Kikky has full knowledge of the few problems there has been in the line.
And I have great knowledge not just about the rats who I have kept from my lines but also from all of my buyers during the last 3 years (except for 2 breeders who broke the agreement, and didnt update me).
People will always try to talk down others that they don't like and I really don't care, if you choose to listen to that, fine with me. It doesn't change anything. But you should not try to spread false rumors. That is giving you a bad image, not me. When you have concrete fact about my lines and want to share it out of concern for ratbreeding, you are most welcome to, but as that is not the case, you should think before you talk.
:bravo:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by wollf »

detter blir litt drøyt synes jeg....
jeg har ikke spredd noen som helst rykter, jeg spurte her for at jeg lurte på om de ryktene jeg hørte fra flere hold vel og merke var samme. jeg gikk ikke rudt å fortalte dette til folk, eller påsto noe som helst. men jeg skrev jeg har hørt og lurer på om det er noe du viste dette. altså ikke mine rykter, men noe jeg ville få bekreftet eller avbekreftet.
daydreams: å komme her å påstå at jeg er hevngjerrig tar jeg faktisk ganske personlig. jeg har da ingen vonde følelser for at jeg ikke fikk en unge fra en av dine kull. hvorfor i alledager skulle jeg bære nag over dette og at jeg fikk en flott liten jente fra noen andre? til tross for at hun hadde noe dårlig bakgrunn og ikke kunne brukes i avl så ble jeg da glad i henne. så jeg skjønner ikke hva som er intensjon din bak å skrive dette?

Nicciz

Re: Daydreams black & White leter etter en date til våren 2010.

Post by Nicciz »

kikky wrote:Edit: hvis ikke du har merket det så er det veldig mye vondt blod mellom en god del svenske oppdrettere. De oppdretterne du har kontakt med(nicciz spesielt) har et svært vanskelig forhold til daydreams og hennes mentor.
This was interesting, how you can sit here and talk about me and my relations with other breeders, since you only heard one side of this story. This I know cause you and I have never talked about it. I always say my opinion and because of that neither daydreams or her mentor is very found of me. I have nothing against eiter one of them, but I do disagree with the methods they use, Daydreams for example used a buck that was 4 moths old with a 5 months doe who had the danish Y-line. And I was strongly against it. And her mentor was at that time a registered breeder in or rat society and has signed up to follow or guidelines but adwised Dd to do this mating. For me its no excuse, it could have waited.


The truth Kikky is, wich you apperently also can see in this thread is that the one who is spreading rumors about others is daydreams. Thats also why she is outsided in the Swedish ratworld, because she always badmouth others who doesn't go her way. For one reason or an other it always ends with her trashing other ppl and breeders. Instead of listen to one person maybe you should contact me or the rest she talks badly about to make your own opinion. I know it's hard when your friens with someone, but in the longrun you will gain from it.

All I told wollf, is that I had 3 rats from Dd and I also told her what problems they had. And that Dd didn't care to find out how they came out cause se got angry with me for an misunderstanding on her behalf.



Next time you consider writing about other people, who nomally doesn't come to one forum.. you should think twice, also since you are a moderator. And to write things that are hearsay as if they were facts is not normally allowed, whatever position you might have on a forum.


Good luck finding a partner to Black and White, and sorry for going offtopic, but I felt like I had to explain my self when you are writing about things you don't know

Locked