Kjøpt bur, men..(Hvor få rotte fra?)

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Malakai

Kjøpt bur, men..(Hvor få rotte fra?)

Post by Malakai »

Hei!

Jeg har nå kjøpt meg to rottebur med alt utstyr som trengs. Men jeg har enda ikke fått tak i noen rotte :cry:
Lurer da litt på hvor jeg burde kjøpe rotte fra. Hørt at man ikke burde kjøpe fra dyrebutikk pga de kan være masseprodusert osv.

Jeg er ute etter 2 hunnrotte barn. (helst barn iallefall, kan ta 2 "unge voksne" om dere skjønner hva jeg mener)
Er det noen av dere om driver oppdrett?
Har du eventuelt kull/planlagt kull?
Kjenner noen som driver oppdrett?
Kjenner noen som har/planlegger kull?

Utrolig takknemmelig for alle svar :)

Gi gjerne andre generelle råd om det å ha rotte også! Jeg trenger det i og med at dette er første gang ;)

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Siden det er første gang så bør du kjøpe fra oppdretter/ adoptere noen som alerede er tamme! Da får man best mulig inntrykk av rottene (synes jeg) og slipper å stresse med å temme dem :D
Men du har vel tenkt å ha rottene i samme bur? Det er så utrolig koselig å ha rotter altså!
Velkommen til forumet forresten :sol:
Aurora

Malakai

Post by Malakai »

Jeg skal ha de i samme bur ja. Har to bur, det ene har dør i taket så jeg kan sette gitteret til det andre oppå, da får de et bur som er 150 cm høyt :P
Men, mener du at jeg ikke burde kjøpe barn?
Faren min mener nemmelig at hvis jeg tar to barn vil jeg kunne prege de mye mer slik jeg vil ha de. Men det er kanskje ikke noe problem uannsett?

Takk for velkomsten :D

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra kjøp, salg og omplassering, husk at det ikke er lov med kjøp eller salg av kull/rotteunger over forum, Les: viewtopic.php?t=9336*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply