barbering- arvelig?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: barbering- arvelig?

Post by Stine »

Men nå tror jeg bare at jeg skal holde meg ute av diskusjonen, ble vist litt at jeg overtok den :P
Så får Marlen spørre om det hun lurer på, et var jo opprinnelig hun som lurte på noe.

Synes det bare er litt synd for Marlen å ikke avle på en flott hun-tott pga noe blir veldig negativt vinklet ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: barbering- arvelig?

Post by Matmor »

men hos disse rottene er det iallefall ikke merket noe nervøsitet
Det er det viktigste :) Da har det ikke vært sett noe mer i den leia som tyder på "høy eksiterbarhet".

Jeg forsøker så godt jeg kan å holde diskusjonen til det generelle, for jeg tror det er mer fruktbart enn å kommentere beskrivelser av rotter jeg ikke har sett. Folk legger forskjellige betydninger i de ordene de bruker også. Men siden det virker på meg som om både Wollf og Rottelooover egentlig har lyst til å diskutere Shipova har jeg lyst til å trekke fram et av yndlingstemaene mine: Test rotta.

Det jeg synes ville vært en god idé, var om Shipova ble med på rottefesten :) Sammen med mange andre fremmede rotter og mennesker er det større sjanser for at eventuelle stressproblemer dukker opp. Hvis hun oppfører seg pent der og viser seg håndterbar er dét mye mer overbevisende enn allverdens argumenter om hva Wollf mener med beskrivelsen. Og betryggende for både potensielle kunder og folk som eventuelt måtte sitte på hanner
:rat:

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: barbering- arvelig?

Post by Stine »

Ja, det hadde jo vært fint :)

Skulle gjerne tatt med Fiona, men jeg tørr desverre ikke å ta med Lillemor Almeria, jeg er redd hun rett og slett vil stikke av :( Og hun kan jo heller ikke bli igjen alene. :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: barbering- arvelig?

Post by wollf »

personlig må jeg si at ship er en fin rotte, hun er ikke stresset, men hun er ikke tolmodig nok for lang kos. noe jeg anser som sagt helt normalt for en ung rotte. ship blir roligere og roligere med tiden og grunnen til at jeg ville ha henne som mor er pga hennes strerke morsfølelse for alle små kom kommer. ship har adoptert soria og dizzy. de er hennes barn og hjelper stine med vask og stell av sine små. dette gjorde hun også på ungene fra evitania

Post Reply