Vond fot

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
rottlott
Pinky
Posts: 16
Joined: 10 Mar 2009, 13:15
Location: Trondheim

Vond fot

Post by rottlott »

Brownie har slått venstre bakfot. Den er blålig og hoven, og hun kan nesten ikke stå på den. Hun hinker rundt på tre bein, men er ikke slapp på noen måte. Prøvde å legge henne i reserveburet som er lavere, men da ble hun og Blanca(i det store buret) stående og snuse etter hverandre, så jeg flyttet Brownie tilbake igjen. I går kveld var de ute i stuen og hoppet og spratt som de bruker. :lol: Brownie kom seg opp i hylle nr to i bokhylla, men nr tre klarte hun ikke, så da måtte jeg ta henne der hun hang og så på meg med bedende blikk. :cry:
På gulvet virker det ikke som hun er plaget i det hele tatt. Har lest litt innlegg her, og sjekket begge føttene, men hun piper ikke som hun vel ville ha gjort hvis det var vondt et sted? Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Bare se det an? Er det noen vits å dra til dyrlege, eller kan det ta noen dager til før hun vil bli fin igjen?
Søndag klarte hun ikke å stå på foten i det hele tatt, men i går brukte hun den litt mer, til å støtte seg på. Men tærne er ikke utspriket, bare samlet og slappe.
Hun spiser og drikker som normalt.
Brownie og Blanca, Thorstein og mamma

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Re: Vond fot

Post by h3gzi »

Ville satt henne i et lavt bur noen dager. Det har jeg gjort når det har skjedd her, og alt har gått fint
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

rottlott
Pinky
Posts: 16
Joined: 10 Mar 2009, 13:15
Location: Trondheim

Re: Vond fot

Post by rottlott »

Alene da? Og skal hun ikke ut og springe i stua som hun bruker på kvelden? Hun kommer jo til å gå på veggen av kjedsomhet, stakkar. :?
Brownie og Blanca, Thorstein og mamma

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Re: Vond fot

Post by h3gzi »

Du kan jo sette henne med en annen. du kan lufte henne som vanlig, men ville holdt henne i ro til foten er bra igjen
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Post Reply