Kul på Pink

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Kul på Pink

Post by annetten »

Ææææææh. Har funnet stor, myk kul på bakkroppen til Pink. Tipper det er en jursvulst av noe slag, men den har kommet fort! Og alle rotteveterinærer i Oslo er på ferie... så får man teste A1 på Høvik, de hadde time i morgen. Krysser fingrene, en ni måneder gammel rotte har jo ingenting med å få kreft egentlig, men man vet aldri...

Casanova

Post by Casanova »

Lykke til i morgen!Håper det går bra.Skal tenke på dere.

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Oppdatering: Pink har en jursvulst. Gode nyheter er at den kan fjernes og som regel ikke sprer seg, de dårlige er at slike svulster ofte kommer igjen. Må tenke litt på om jeg skal få henne kastrert -- det kan visstnok hjelpe til med å forhindre at jursvulstene kommer tilbake. Hvis noen vet mye om jursvulster er jeg takknemmlig for mer informasjon rundt dette.

Kan bekrefte de gode erfaringene flere har hatt med A1 på Høvik. Møtte igjen Gisle fra Avivet, som fortsatt er en veldig trivelig fyr, har egen praksis (med hjemmebesøk!), pludret lenge og vel om amøber, dumborotter og ulike typer svulster. Han hadde også en veterinærstudent der som skulle spesialisere seg på rotter, og det er jo kjempenyheter for oss!

Gisle fortalte at han også har egen praksis der han tar hjemmebesøk, og jeg anbefaler ham gjerne - han var den eneste grunnen til at jeg brukte Avivet en kort periode. Kontaktinfo: Jan Gisle Sjøberg, 99 00 99 95, http://www.provet.no.

Ragnhild
Betarotte
Posts: 402
Joined: 12 Feb 2004, 22:21
Location: Oslo

Post by Ragnhild »

Det er jammen godt å høre at vi endelig har fått et godt alternativ til AviVet! Jeg har klamret meg litt til dem fordi jeg ikke har opplevd å finne noen klinikk/veterinær som er like erfarne med smådyr/gnagere, men nå fins det endelig alternativ for behandling av rotter (og degus!!!). Yes, yes! Bye-bye, AviVet. :)
Mvh Ragnhild

Locked