Øyet til Frank

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

heidiii wrote: Til øyet til Frank fikk jeg Terramycin Polymyxin B, som han skal ha to ganger om dagen i 10 uker.
Dager skulle det stå.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Øyet til Frank ble litt mer åpent enn det har vært, men det væsker fortsatt veldig - og vi har jobba veldig med det også. Han var forøvrig veldig flink, og måtte ikke holdes fast så veldig hardt når vi skulle klatte på øyesalve eller skylle øyet.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Hmm..bra det er blitt bedre, men hva sier veterinæren om at det fortsatt væsker? Det skal ikke gjøre det hvis infeksjonen er borte...

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Glemte visst å svare her :oops:
Sa ikke noe mer, men jeg skulle fortsette salvekuren i noen dager til. Samt å skylle øyet med øyedråper.
Jeg er litt redd for at det ikke kommer til å gå bort, og bli kronisk (som dyrlegen sa det var en fare for), for det har vært uforandret en stund nå.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

Lykke til..... håper alt går bra :)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Jeg var hos dyrlegen igjen på fredag.

For øyet til Frank fikk jeg beskjed om å skylle en gang daglig med saltvannsoppløsning (som jeg alt har gjort en stund) og å bruke øyesalven Viscotears (reseptfri) to ganger daglig. Alt i to uker. Har ikke merka noen bedring så langt, men krysser fingrene.
Begynner å lure litt på om øyet kanskje har sammenheng med luftveisifeksjonen, og ikke er en egen betennelse. Men om det skulle være riktig forklarer vel ikke det hevelsen som var rundt øyet da jeg kjøpte Frank?

Uansett. Veterinæren ville prøve noe annet før vi begynte med mer antibiotika, så hun ga meg en resept på Bisolvon. Men siden det er påske snart fikk jeg også en resept på antibiotika, i tilfelle gutta skulle bli verre midt i ferien.
Vi fikk faktisk ikke begynt på Bisolvonflaska, for utover kvelden ble Harald plutselig helt skakk, fra et sekund til et annet. Jeg skjønte selvfølgelig at han hadde fått ørebetennelse. Nå har han jo hatt LVI mesteparten av livet, så det kom ikke veldig overraskende på meg, selv om jeg er veldig bekymra. Han har også vært litt ekstra pipete i det siste, særlig ved løfting (sånn hvor han har villet opp, men fått vondt fordi vi har kommet borti vondten eller noe), så det har nok vært noe der og murra i hvert fall i ei uke tenker jeg.
Da var det rett til apoteket for å løse ut resepten på Keflex. Av det skal de ha fem dråper to ganger daglig i 14 dager.
Så langt har til og med Harald spist medisinen sin, riktignok blanda med babyrøt, men jeg er veldig stolt av de flinke kosetrollene mine :rat:

Positivt er det jo at Frank og Harald spiser og drikker godt, og er lekne og aktive både i og utenfor buret, så jeg tror de har det bra under omstendighetene.

Post Reply