syk baby rotte?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Andrea

syk baby rotte?

Post by Andrea »

Jeg har nettop kjøpt meg to rotte unger, men den ene ser ut til å være litt syk. :( Den er veldig aktiv, men den nyser ganske mye, også vasker den seg litt, og nyser og vasker seg litt (sånn vasking de gjør hvis de er nervøse)
Jeg lurer på om jeg burde ta henne med til dyrlegen?
Og en annen ting.. Jeg har en liten misstanke om at en av dem, eller begge er gravide. Jeg har før opplevd å kjøpe en rotte, og ikke fått serlig kontakt med den, og så funnet 8 små pølser i buret. Det er jo koselig med rotte unger, men ikke når man ikke har blitt kjent med mammaen. Og det gjør det vanskelig å bli ordentlig kjent. Det er to hun rooter, så hvis de er gravide, har de blitt det i dyre butikken, der de hadde hunner og hanner i samme bur. Hvis de er gravide, hva skal jeg da gjøre med ungene?

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

syk babyrotte

Post by kari mette »

Jeg ville gått tilbake til dyrebutikken og hørt om de tar ansvar.
Når de selger dyr HAR DE ET ANSVAR! Dette gjelder først og fremst hvis de har solgt gravide rotter, og det blir det da fort hvis de har gutter og jenter i samme bur. Rottejenta som nyser bør vel til dyrlegen, det måtte min. Jeg kjøpte også rotte i butikk som nøs. Hun ble ikke frisk før hun fikk medisin (Vibramycin) hos dyrlegen.

Hvilken butikk er dette? hadde vært artig og vist.
Kari Mette
Knerten og Rikard

Locked