hva er dette? midd?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
rosebusk

hva er dette? midd?

Post by rosebusk »

i går trålet jeg gjennom ørten dyrebutikker for å finne rotter som var yngre en min..
jeg kom over noenkjempesøte, men stakkarslige rotter.. det var fire stk i et bur, et bitelite bur.. :evil:
tre små rotter og en litt større.. fikk vite de var ca fem uker..
den ene la jeg merke til at hadde en klump på nesen, så litt ut som en flaggermus,
med oppstoppernese :? da jeg kikket mer nøye hadde alle de tre små slike på nesen, noen bare bitelitt og noen litt mer. den store hadde ingenting. han som drev dyrebutikken sa at de sikkert var den store som hadde tygget på nesen til de små.. :shock:
men det tror jeg ikke
det var ikke sår, så mer ut som vorter, og de så ut til å være gode venner alle sammen.

jeg skulle jo ha en venn til min hannrotte og dette var den eneste butikken med rotter som var mindre en min, så jeg kjøpte en av de tre små, den som så finest ut og nesten ikke hadde noe på nesen. betalte 75 kroner for den.. da jeg kom ut i bilen og fikk sett den i bedre lys så jeg at den hadde klumpete ører og små røde "sår" på halen sin.. jeg gikk inn med den og fikk pengene tilbake, de satte rottene i et større bur og de skulle ta de til vetten. jeg kunne komme å få den etterpå de var blitt skjekket om jeg ville,men det vil jeg ikke!
stakkar rotter..
den butikken vil jeg ikke kjøpe dyr fra igjen.. :evil:

hva kan dette ha vert? midd? :hm:
(kjøpte en som var større enn min fra en annen butikk i stede)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Ja, garantert øremidd/øreskabb. Søk på det her på forumet, jeg har skrevet endel om det før.

Locked