Nytt for og løs avføring

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Masja

Nytt for og løs avføring

Post by Masja »

For ca en uke siden byttet jeg over til RM1-for. Jeg ser at rottene har hatt noe løs avføring i det siste. Kan det ha sammenheng med bytte av for? Er det noen andre som har lignende erfaringer? Rottene virker ellers i fin form, og virker ikke syke på noen måte.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Det er ikke så uvanlig at rottene blir litt dårlige i magen ved bytte av for. Hvis det ikke går seg til i løpet av kort tid (dager), eller avføringen er veldig flytende, bør du likevel ta en tur til dyrlegen og få sjekket om det kan være noe annet.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Mine rotter fikk løsere avføring da jeg gikk over til RM1 sommeren 2003, og det luktet i tillegg sterkt av avføringen deres, men dette var kun i en overgangsfase (varte kanskje i tre uker), og så forsvant problemene.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Det med lukta tror jeg ikke egentlig forsvinner, det er bare vi som venner oss til det! Men jeg aksepterer gladelig en sterkere påminnelse om at buret skal skiftes ofte, mot at jeg vet at rottene får absolutt alt de trenger i foret sitt ;)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Nåååå.... Jeg er temmelig sikker på at den lukten forsvant, jeg. :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Masja

Post by Masja »

Har ikke merket noe til lukt, jeg. Men det var jo betryggende å høre at det sannsynligvis ikke er noe i veien med rottene mine. :D

Locked