Slag??

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kongharald

Slag??

Post by kongharald »

*griiin*, jeg tror rotta mi muligens har fått slag, eller hjernesvulst:/ den går helt skjevt, og hodet er hele tiden tippet til den ene siden. Da jeg tok den ut klarte den ikke å gå ordentlig, og det virket som den ikke visste hva som var opp og ned.. Den spiser og drikker normalt da, noe som må være et positivt tegn. Noen som vet hva dette kan være?? Er helt på styr her :(

MissGuardian

Re: Slag??

Post by MissGuardian »

Tror det også kan være mellomørebetennelse.. I såfall må den til dyrlege fort for å få antibiotika(?).
Andre har mer erfaring på dette enn meg, og kan gi deg bedre svar. Jeg ville uansett tatt den med til dyrlegen.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Slag??

Post by BlackNenne »

Søk på headtilt her på forumet, så kommer det opp en del.
Headtilt kommer som regel av enten ørebetennelse, eller svulst i hjernen. Jeg vil tro ørebetennelse heldigvis er vanligere.
Bør behandles med lang antibiotikakur. Minst 14 dager.
Dette er nok både smertefullt og ubehagelig, så det beste er å komme seg til dyrlegen så fort som mulig.

kongharald

Re: Slag??

Post by kongharald »

Takk for svar:) håper virkelig det er ørebetennelse som er problemet. Vil virkelig ikke avlive han. Godeste rotta jeg noen gang har hatt :3 har fått time hos dyrlegen imorgen tidlig. Hun har heldigvis god peiling på rottesykdommer:)

MissGuardian

Re: Slag??

Post by MissGuardian »

Lykke til!

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Slag??

Post by Skaubytroll »

Lykke til, håper det går fint :)
Du får holde oss oppdatert da ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Slag??

Post by Jasmin »

jeg vet ikke om det hjelper men rotta mi nusse hadde slag vi gikk til legen og fikk noen sprøyter da sa de at det kunne være slag eller ørebetennelse hun var helt slapp hun spiste ikke drakk ikke etter fem dager gikk vi tilbake hun hadde slag og vi måtte avlive henne :sadpace:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Slag??

Post by tantepose »

:trist:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kongharald

Re: Slag??

Post by kongharald »

Det gikk desverre ikke så bra:( fikk en haug med medisiner mot indre ørebetennelse, men de virket ikke.. Han har faktisk blitt verre. Han klarer ikke vaske seg selv, detter ned fra hylla si og ligger bare å spinner på bakken. Det er helt forferdelig å se på. tror nok jeg må avlive stakkaren, klarer ikke se ham lide slik :,(

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Slag??

Post by Larm »

Tror nok jeg ville gjort det samme :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

utmeldt

Re: Slag??

Post by utmeldt »

Huffda så trist!
Desverre er det et ansvar vi har som dyreeiere.. men vist er det tungt og vannskelig og mest av alt smertefullt :grine:

Ønsker dere all lykke på veien videre uansett hvordan det måtte ende.

kongharald

Re: Slag??

Post by kongharald »

Takk for all tips og støtte:) har hatt mange dyr oppigjennom, og er like fælt hver gang:'( men sånt må man bare være forberedt på når man skaffer seg et dyr, desverre. Begynner nå å bekymre meg for broren hans, som kommer til å bli helt alene.. De har jo vært sammen hele livet, han kommer til å bli så ensom :(

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Slag??

Post by torasrotter »

Kanskje du skulle skaffet han to nye små kompiser som kan holde han med selskap?? :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply