adferdsmønster etter en annen rottes død.?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
deepdark

adferdsmønster etter en annen rottes død.?

Post by deepdark »

:?:

En av mine rotter døde i forrige uke,har så en rotte igjen. Disse to var ikke verdens beste venner, men likevel, siden viser rotte nr 2-Xena tydelige tegn på stress. Er dette vanlig reaksjonsmønster etter att en rotte går bort?

Ragnhild
Betarotte
Posts: 402
Joined: 12 Feb 2004, 22:21
Location: Oslo

Post by Ragnhild »

Ja, det kan være vanlig at rotter sørger ved å vise tegn på stress eller ubehag når en rottekompis har falt fra, særlig hvis rotta som sørger er alene igjen. Hvis du skal fortsette med rotter, ville det være lurt å skaffe en ny venn til den rotta du har igjen. Bare husk å introdusere dem forsiktig i tilfelle (over flere dager), og at det er lettest å introdusere en ung rotte fremfor en voksen rotte overfor den du har fra før. Lykke til.
Mvh Ragnhild

Sissel

Post by Sissel »

Mine 2 rotter er brødre, og 1 år gamle. Jeg skal ikke ha rotter senere i livet, så jeg håper de dør samtidig så de ikke blir alene. Er det noen statistikk for hvor lenge den andre parten lever når den har mistet vennen sin, og ikke får noen ny venn?!?!?
Jeg er fryktelig glad i gutta mine, men jeg vil nok aldri ha så små dyr igjen, for det er så vanskelig når de blir syke. Nei fra nå av, er det store hunder som gjelder :)

Locked