Hjelp! hva kan være galt??

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Lillith

Hjelp! hva kan være galt??

Post by Lillith »

Jeg kjøpte en kompis til Phillip i dag, men det er tydelig noe galt med den. Han går med hodet skjevt, ser nesten ut som kink i nakken, og hadde store problemer med å roe seg. Var nærmest hyper.
Har pratet med butikken, og bestemte meg for å se det an til i morgen, men jeg er redd for den. Kan den rett og slett ha en hjerneskade?
Han sover nå, og virker som om han har slått seg litt til ro.

Hvis han har en hjerneskade, kan han da få et godt liv, og vil Phillip noen gang kunne godta han da?

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Det høres ut som headtilt, jeg har aldri opplevd det selv, så jeg vet ikke mye om det. Søk på ordet "headtilt" her på forumet!
Mvh Ida S. Eggen

Lillith

Post by Lillith »

Takk for svar. Så ikke bra ut det der. Og jeg som bare ville ha en kompis.. Føler meg så slem som vurderer å sende lillemann tilbake, men jeg har ikke råd til dyre veterinærbesøk nå :cry: . Nettopp ferdig med en runde med hunden.

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Post by kari mette »

Jeg kjøpte en rottejente som var slik skjev i hodet, skikkelig "leddstyrt".

Jeg leverte henne tilbake. Spurte etter noen dager hvorden det gikk med henne, de sa hun var avlivet pga. at hun hadde hatt slag.

Jeg har senere fått tips i forum at det kunne ha vært ørebetennelse.
Jeg vet ikke?
Kari Mette
Knerten og Rikard

Guest

Post by Guest »

Min første rotte måtte avlives p.ga. av slag, og det så ikke slik ut.
Han ble paralysert i den ene halvsiden av kroppen, slik som med mennesker.
Lillemann går kun med hodet skjevt.. Har bestemt meg for å levere han tilbake, skjærer meg i hjertet men jeg kan ikke påta meg dette nå.

Vet godt at man må regne med utgifter til vet. men ikke akkurat første dagen! Og når kontoen er tom, har jeg ikke store valget. :cry:

Lillith

Post by Lillith »

Glemte å logge meg inn, men det var vel ikke så vanskelig å se hvem innlegget over var fra.

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Post by kari mette »

La ikke merke til at du var fra Kongsvinger sist jeg svarte deg.
Jeg er også derfra, og den syke rottejenta kjøpte jeg på Kongsvinger Zoo.

Jeg tror jeg vet hvem rottegutt du prater om, så en av guttene var litt "snål i hodeføringen", plutselig en dag var han borte, og det er på den tiden du kjøpte han. Søt gutt! Men er han syk så lever tilbake, det blit fort dyrt.
Jeg kjøper ikke flere rotter der.
Kari Mette
Knerten og Rikard

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Eller få ham aflivet... Så han ikke skal lide mere, den stakkels fyr.
Jeg har selv en dreng, der har/har haft headtilt. Han fik det, da han var omkring 3-4 mdr. gammel. Han blev sat på en 30 dages baytril-kur og er idag næsten rettet op. Hans balance er ikke altid lige god, hvis han og en anden leger lidt voldsomt, kan han stadig godt falde ned, men ellers fungere han ligeså godt som enhver anden rotte.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Locked