Diskusjon om alder på dyrenett.no

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Diskusjon om alder på dyrenett.no

Post by § RatGirl § »

Er det mulig at en rotte kan bli 6-7 år gammel? Syntes det høres veldig gammelt ut for en rotte.. Ble de så gammle før i tiden? Vet noen hvor gammel den eldste kjælerotta i nyere tid ble? Har det vanskelig for å forstå at en rotte kan bli så gammel :? Er jo kjempe fint hvis det går ann, men.... :?:
http://dyrenett.no/no/s/forum/topic.asp ... hichpage=2

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Er det ikke sånn at hunnrottene kommer i overgangsalderen allerede som 1 1/2 år? Da er det jo meningen at man har levd halvparten av livet?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

§ RatGirl § wrote:Er det ikke sånn at hunnrottene kommer i overgangsalderen allerede som 1 1/2 år? Da er det jo meningen at man har levd halvparten av livet?
Etter hva jeg har lest meg frem til kommer ikke roter i overgangs alderen :?: Eller kommer de i overgangs aldrern ?
jeg tviler strkt på at rotter kan bli gamle.. Ikek engang vill rotter blir vel gamle... :?: :!:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Leste det bare en gang i Tamrotte boka, den lille grønne vet du. Har også liten tro på at det er sant at rottne er blitt sååå gamle.
Noen som vet?

Henrik Olavesen

Post by Henrik Olavesen »

Kan si 100% at rotter ikke blir 6år.
har hatt rotter veldig lenge i fammilien min. oldemor var den første i familien med rotter,etter det har det bare vært en del av familien vår.
den eldste rotta vi har hatt ble 3 år(veldig gammel)døde i 1985.
ville rotter lever kun til dem er ca 1år gammel.(de lever et tøfft liv)
De kommer også i det vi kaller overgangsalderen når de er ca 18 mdr,men noen noen kan få unger alikevel,så ikke begynn å sette gammle jenter inn hos gutta.
Gutter kommer ikke i overgangsalderen(men det kan være at de begynner å ønske seg en litt tøffere vannskål :wink: )
Det kan være at sykdommene som kommer rundt 1 1/2år`s alderen kan ha noe med overgangsplager å gjøre?.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Takk! Oldemoren din til og med! Så stilig! :D

Endret:
Gutter kommer ikke i overgangsalderen(men det kan være at de begynner å ønske seg en litt tøffere vannskål )
:lol: Skjønte den! hehe :wink:

Henrik Olavesen

Post by Henrik Olavesen »

oldemor fant de i uthuset der hun bodde.(små villrotte unger).
Bestemoren/Gudmor`en min var den første som begynte med tamrotter,tror hun fikk de første fra et sykehus,vi avlet aldri,hadde vært gøy med en så gammel linje.
:)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Så spennende familie du har! :) Morsomt å vite!

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Kult, i vår familie var det mormor som var den første(kjente) som startet med rotter . Rattus het rotta , den ble 3 år gammel .
ellers så er det jo meg da som har rotter:)

Locked