Marianne, en morder!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Ink

Marianne, en morder!

Post by Ink »

Jeg hadde med meg Marianne(horotta mi) på besøk til den gamle skola mi, men de var ikke så gla for at ho var med, så de sa jeg skulle sett ho inn til hamstern. Buret til skolens hamster er 1m*2m*2m så jeg tenkte det sku gå bra...

MEN når jeg kom for å finne ho fant jeg ho ikke... Til slutt sjekka jeg i tøffelen til hamstern(den sover i en tøffel) DER fant jeg Marianne... Men jeg fikk litt blod på hanna.. så jeg tok inn hanna en gang til for å se hva det var.. Det var skolens hamster, død. Marianne hadde sotti tenna i nakken på den (det så ut som et nakkeskudd) og gnagd av nesa på den. Det var overaskende komisk :P

Når jeg fortalte det til lærerne holdt de på å le seg i hjel! De hadde aldri sett no så morro sa de :P og alle var enige om at Marianne ikke var voldelig av natur, men at hamstern var det, og at den derfor sansynlig vis hadde lagt opp til det selv! :P Etter at de møtte marianne bestemte de seg for å kjøpe to rotter i stede for den teite hamstern:P

Har noen andre opplevd at rottene deres har drept hamstere? :P

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Nej... For normalt bør man slet ikke sætte rotterne ind til hamstere, da det netop er hvad de vil gøre ;) Og det gælder for den sags skyld også, hvis man sætter dem ind til andre gnavere...
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Shelly

Post by Shelly »

Jeg ser egentlig ikke hva er så morsomt om den historien.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

jeg er enig med Shelly , mulig det var posetivt for rotta men stakkars hamster :cry:

Slikt er ikke til å le eller fleipe med.

9na

Post by 9na »

herremin da,var jo ingenting morsomt,stakkars lille hamster da..

Ink

Post by Ink »

det hørtes egentli ikke så morsomt ut når jeg leste det nå... men det var veldig morsomt når det skjedde...

Ariadne

Post by Ariadne »

eh.. villrotter spiser hamsre til vanlig, så det var dømt til å skje.. hvis jeg har hamstern min i nærheten av buret til rottene, blir de ganske sultne i blikket :p

såeh, ikke en lur ide å putte de to dyrene i samme bur nei..

Lillith

Post by Lillith »

"Veldig morsomt når det skjedde" ! Unnskyld meg, men det var det en merkelig sans for humor.. Det er da vitterlig ikke morsomt at et uskyldig dyr dør på en slik måte, pg.a. menneskers dumskap!
Tenk litt på redselen det stakkars hamsteret følte, du.
Og kanskje litt på din bruk av smileansikter..
Ærlig talt, jeg ble kvalm!

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Post by kari mette »

Vi har rotter og en hamster. Her lever hamsteren i beste velgående.
Man kan jo ikke bare putte dyr av forskellige arter sammen uten å vite utfallet av det. Det gjelder forresten dyr av samme art også. Det er ikke alle som godtar hverandre slik på sparket.
Etter at jeg lot rotta "hilse" på hamstern her hjemme så jeg fort at dette ikke er venner.
Vet jo nå at rotter dreper hamster.

Det du forteller ville jeg sett på som et trist uhell pga. uvitenhet hadde det ikke vært med i fortellingen om hvor artig dette var.

Ufyselig historie og reaksjoner, ikke minst av lærerne!
Kari Mette
Knerten og Rikard

Ink

Post by Ink »

domme hippier!!!

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Post by kari mette »

Ja,ikke sant! :lol:
Kari Mette
Knerten og Rikard

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

:shock:
HERREGUD!!!!!
Er det noen seriøse folk her eller???
Heidi: dette er galskap! Gjør noe! En sånn historie har ingenting å gjøre på et forum der mennesker som er glad i dyr snakker sammen.
SKAM DEG Ink! Fy! Jeg ble kvalm! Jeg har null-toleranse for sånt idioteri! :-x Uhell kan skje, men maken til fortellingen..

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Morgan's wrote:Heidi: dette er galskap! Gjør noe!
Jeg er helt enig med det dere skriver, en sånn historie er ikke morsom, og det er ganske tankeløst å presentere en sånn hendelse på et rotteforum som "komisk" og noe å le av. Jeg synes også det er tankeløst av lærerne å legge for dagen et sånt syn på dyr som de har gjort.

På den annen side, nå er det engang slik i naturen at rotter vil som oftest drepe mindre smågnagere (og noen ganger større dyr også). Det faktum i seg selv er ikke avskyelig, men det vitner om veldig liten forståelse for dyr at en rotte med viten og vilje blir satt i samme bur som en hamster. Vi har faktisk snakket om dette noen ganger tidligere på forumet, likevel skjer det. Kanskje Ink er ny på forumet, og ikke kan så mye om rotter? Men ved å fjerne denne tråden, vil vi da ikke risikere at sjansen øker for at neste nye rotteeier ikke får med seg dette heller? Jeg synes vi godt kan la tråden stå til skrekk og advarsel. Men er dere uenige så bare si ifra!

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Jo, bare la den stå-bare Ink kunne endre innlegget sitt litt og fjerne disse kvalmende smilene.. Det er jo ikke komisk!!! :-x

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Ink wrote:domme hippier!!!

Det skal du ikke se bort i fra at vi er :lol: . Men vi er smarte nok til å skjønne at dette ikke er morsomt og at dette kan kalles dyreplaging . Uansett hvor godt dyr går sammen eller ikke ,må man være på vakt . Håper virkelig du har lært ,Ink ?? :twisted: :-x

Jeg synes du burde tenke deg om to ganger før du sier at det var moro .

Heidi , ja bare la inlegget stå . Så kan folk få noe og tneke over nå de leser hvor morsomt dette lissom er :? :-x

Locked