Flytur innenlands med rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

elijano

Flytur innenlands med rotter

Post by elijano »

Jeg har rotter her jeg bor i Trondheim.. men problemet er at jeg flytter til Oslo snart. Kan jeg ta de med på flytur? Jeg har sjekket selskapene som godtar gnagere.. men jeg får ikke ha de i kabinen, så de må være i lasterommet. Det står at det er normal temp og trykk i rommet.. men jeg tørr ikke å ta risken. er det noen her som har tatt med rottene sine på flyreise før, der alt har gått fint? :?: trenger svar ganske fort

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg hadde ikke tat sjansen, kan jo være litt kaldt å skremende for rottene ? :|

elijano

Post by elijano »

Det står at det skal være oppvarmet til normal temp. og de står ikke med annen bagasje men i et eget rom :?: jeg må nesten få de med meg liksom :shock:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Har aldri flydd med rotter selv, men vet om andre som har gjort det, og det har gått helt fint. :) Hvis du søker litt i forumet her inne finner du sikkert en del tips.

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

Jeg har flydd en del med rotter og det har ikke vært noe problem. Jeg har hatt fleecepledd i reiseburet (reisebur for hund og katt med små sprinkler). Ett tips er å ikke ha en vannflaske. Vannet blir tømt ut i buret pga trykk, og det igjen kan føre til forkjølelse osv. Rottene klarer seg uten vann under flyturen. Sørg for å ha noe trygt å kjent i buret, mine hadde en hengekøye som de hadde brukt mye før de reiste.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg kjenner en som har gjort det fra Oslo til Trondheim, uten noe problemer! Hvis det står at det er normal temp. så går det jo sikkert fint! Hvis ikke rottene er alt for nervøse av seg da foreksempel, eller noe den slags :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

elijano

Post by elijano »

Tusen takk for svar :thu: er ikke så usikker lenger nå!

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

http://www.itromso.no/nyheter/article170334.ece
Ikke for å skremme deg, men den kan være smart å lese så du er obs.
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Huff,så grusomt! :(
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

elijano

Post by elijano »

Ånei! så forferdelig :cry: blir sint når jeg leser slikt! Sannsynlig vis så taper de ikke plast reisebur.. kanskje det var fordi det var en pappkasse? jeg veit ikke.. men jeg blir litt urolig altså

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

Tragisk.. Men de gjør ikke det med plastreisebur. Eller, i noen tilfeller, de tapet sideåpningene på reiseburet mitt, men jeg var med på det og sørget for at fronten og deler av siden var åpen slik at de fikk luft.

elijano

Post by elijano »

Ok ;) endelig kan jeg trekke pusten.. håper på en fin flytur for både store og små :D

elijano

Post by elijano »

Hjeeeelp! Hvordan får man tak i godkjente bur? :shock: jeg skal snart dra.. og må kjøpe reisebur til rottene, men det må være godkjent av flyselskapet. Kan man kjøpe slike på en vanlig dyrebutikk? trenger svar fort!!! :?:

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

Jeg brukte transportbur til hund og katt, med små firkanthull i frontdøren. Ikke helt det samme som dette, men det illustrerer typen i alle fall:

http://www.tassalogen.com/shop/admin/images/954420.jpg

elijano

Post by elijano »

jaok;) og de kryper ikke ut døra der da? så ut som det var litt store hull der :? er det det samme man bruker til kanin? har nemlig ett sånt ett..

Post Reply