Mons er borte

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Henrix93
Pinky
Posts: 6
Joined: 05 Aug 2016, 02:14

Mons er borte

Post by Henrix93 »

Hei!
Jeg vil først forklare hvorfor jeg kun har en rotte. Grunnen til at jeg kun har en rotte, er fordi han i sine første måneder var alenerotte. Han ble flyttet til nytt hjem med fler andre hanrotter, men her endret han oppførsel og ble aggressiv i nærheten av andre rotter. Eier kunne ikke ta han ut av buret, og han ble sittende i buret hele tiden. Derfor ønsket han at Mons skulle få lov til å være enerotte. Forrige eier var erfaren.

Jeg derimot! Har hatt Mons i 3 uker. Aldri hatt rotte før. Han har brukt litt tid på å få tillit til meg. Han koser og leker med meg når jeg har han i gangen, der hvor han ikke kan stikke av. Kommer han inn i stuen, løper han rett under sofaen og sitter stille. Da vil han ikke komme frem med mindre han virkelig er sulten, og jeg må noen ganger tvinge han frem.

Idag hadde jeg og Mons lekt en times tid i gangen, og i det jeg åpner døren løper han rett under sofaen. Det var varmt så jeg hadde verandadøren åpen, ute hølja det ned regn. Jeg har tidligere opplevd at han ikke liker å være ute, da vil han bare under genseren min. Verandaen min er i 2 etasje og har sprinkler på 1 cm og er ikke mer en 2-3 kvm stor. Han har aldri gått ut før, selvom døren har stått oppe og det har vært fint vær.

Plutselig legger jeg merke til at det er veldig stille. Jeg hører ikke noen lyder fra han. Jeg har lett i alle sofaputer og steder jeg tror han kunne ha vært, men finner han ingen steder. Det er ca 4 timer siden og jeg begynner å bli redd. Jeg er så redd for at han har gått ut og hoppet ned. Tror dere dette er mulig?

Min bror hadde rotte før, og jeg husker han sa til meg at rottene plutselig kunne bli borte en stund, men jeg bor i en leilighet på 32 kvm og føler at det ikke er så mange steder å gjemme seg..

Er så fortvilet! Er det mulighet for at han kan sitte gjemt et sted, helt stille?

Sikkert et rotete innlegg. Håper bare jeg hører skrittene til Mons snart :((

Henrix93
Pinky
Posts: 6
Joined: 05 Aug 2016, 02:14

Re: Mons er borte

Post by Henrix93 »

Mons er funnet. Eller hørt, iallefall.
Han har gjemt seg i sovesofaen og jeg tør ikke å dra han ut i frykt for at han blir most. Bare å krysse fingrene for at han ikke spiser den opp inni der og at han kommer i buret snart, så jeg kan snekre lister for å holde han ute!

utmeldt

Re: Mons er borte

Post by utmeldt »

Rekner med at han er kommet ut av sofaen no. Korleis gjekk det? Har hatt mange leiteaksjoner etter rotter, dei kan ligge stille og gjere lite ut av seg over lengre perioder. Pleide å sette fram eit transport bur og godbiter av all slag som leda rotta inni buret. Det ordna seg alltid til slutt.

Post Reply