Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iminheaven

Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by iminheaven »

tenkte å sette meg ned å lage hengekøyer til bruno, men hvordan stoff skal jeg bruke, da jeg hadde ildere brukte vi mye fleece, men også vanlig stoff.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by renya »

Tenker du på fleecetepper, eller i metervare?
Rimelige fleecetepper finner du nesten overalt, Jysk, Kid, Princess, Europris, Nille, Ikea... Eg kjøpte tre stk for 29,- stykket på Princess no på fredag. Kvaliteten vil naturligvis variere, men det betyr spesielt lite dersom du har rotter som tygger istykker alt uansett. :)

Metervare kjøper eg mest på stoff og stil, der finn eg og bomullsstoff på salg som eg syr diverse av. (Stoffogstil.no)

Ebay har masse, av begge deler og enda meir. :D

"Best" å bruke, tja. Det er forholdsvis rimelig, det varmer litt, og det er ikkje farlig... så det er heilt greit å bruke?
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by Matmor »

Hvis du vil ha billige stoffer er gamle gardiner og duker fra loppemarkeder og bruktbutikker ofte gode kjøp. Men du finner nok ikke fleece der :)

iminheaven

Re: Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by iminheaven »

da tar jeg meg en tur på stoff å stil. har ei venninne som jobber der og sier de har masse tilbud på bommulstoff:D litt artig å lage litt til den værsle vennen min:D

K Salas
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 07 Dec 2008, 01:53
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by K Salas »

Fleecepledd er ofte billigere enn metervare, 20 kroner på Jysk så jeg i en reklame jeg fikk i posten her om dagen.

Jeg ville brukt fleece hvis Bruno gnager på køyene, mindre fare for løse tråder som kan vikle seg rundt små rotteben. Hvis rotta ikke gnager, ville jeg bare gått på loppemarked og funnet billige klær og stoffer og sydd av de.
Charlie, Dita, Ilsa og Perleprinsen Valemon Høstlykke

Rottene mine, Rotteslottet
Hengekøyer jeg selger, Rottetopia
Museoppdrettet mitt, Mustopia

rottlott
Pinky
Posts: 16
Joined: 10 Mar 2009, 13:15
Location: Trondheim

Re: Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by rottlott »

Jeg er trebarnsmor og har stadig vekk klær som er for små eller slitt, så jeg har brukt å klippe av olabukse-ben til et stoffrør som de kan sove i og et som de kan leke i på gulvet. Jeg har også brukt frottesmekker, slitte vaskekluter, hetta på en collegegenser, gamle glasstøyhåndkler, et par utslitte, tovede tøfler, gammelt og mykt sengetøy. Gjenbruk og så kaster jeg fillene etterpå. 8)
Brownie og Blanca, Thorstein og mamma

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Hvor kan man kjøpe billig fleece, og er det best å bruke

Post by Lyngrottene »

rottlott wrote:Jeg er trebarnsmor og har stadig vekk klær som er for små eller slitt, så jeg har brukt å klippe av olabukse-ben til et stoffrør som de kan sove i og et som de kan leke i på gulvet. Jeg har også brukt frottesmekker, slitte vaskekluter, hetta på en collegegenser, gamle glasstøyhåndkler, et par utslitte, tovede tøfler, gammelt og mykt sengetøy. Gjenbruk og så kaster jeg fillene etterpå. 8)

Så smart du er da :D :bravo:
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Post Reply