En dyrebutikk av de bedre

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Ikke at jeg er noen ekspert, men er ikke "nakenrotte" dobbletrex? Og hvis du krysser det med glatthåret, blir jo det rex...

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

nei naken rotte er naken rotte. er 3 genotyper av nakenrotte tror jeg. dobbeltrex er dobbelt opp med rex og er ikke helt nakne hele tiden. blander man naken rotte med vanlig får man glatt som bærer naken. da både glatt og naken er ressesivt og rex er dominant.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Ok, så lærte man noe i dag også....

Gina

Post by Gina »

Skriver under på Sendras kommentar :) de er veldig hyggelige i dyrebutikken på Trekanten i asker :) De har faktisk peiling på smådyr :)

miroxx
Sofaspiser
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2006, 22:11
Location: Møre og romsdal

Post by miroxx »

Sedra wrote:Hva med den i Asker, på trekanten. Husker ikke hva den heter. Virker som en bra butikk:) Men en ting jeg stusser over, hu som solgte meg Hernman sa at han var kryssning av nakenrotte og vanlig. Dette var for å få myk pels. Stemmer dette? Får det ikke helt til å henge på greip. Men uansett er Herman en ganske så glad liten gutt! Frisk og fin, derimot Oskar som kommer fra samme butikke er forkjølet og litt redd. Men han mykner opp! Rottene kom fra oppdrettere i Norge, og fikk for første gang i en dyrebutikk oppgitt datoen de ble født!
Kjempe koselige ansatte.

Noen som har andre erfaringer?
Asker Zoo 1. Der har de peilig på det meste :)
Fisk, hund,katt , smågnagere, reptiler å edderkoppdyr. Anbefales:)
Om de får høre att rottene de har solgt er syke så er de beldig behjelplige og setter alle andre fra samme kull i karantene.
_ Kaja _ :D

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

enig

Post by torasrotter »

Jeg har iallefall erfart at zoo-1 butikken er den beste i Kristiansand.. Det virker som de faktisk bryr :D seg og har god peiling på de fleste dyrene...
Billig er det også
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Ble overrasket i Asker da hu ba meg om å stikke innom og fortelle hvordan rottene hadde det. Aldri hørt den før!

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Post by torasrotter »

ja hun på zoo-1 i kristiansand er skikkelig hyggelig og imøtekommende :D Hun husker meg hver gang jeg kommer inn, å spør alltid hvordan dyrene mine har det :bravo:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply