Atferdsendring på kort tid - alfaen borte.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Atferdsendring på kort tid - alfaen borte.

Post by h3gzi »

Ja, rb-dansken min her har endret seg. I helgen skulle Alv til Kikky for å møte Mushu, og når jeg kom tilbake på søndag hadde Aztek et kutt på magen, det hadde begynt å gro, men det så ikke veldig fint ut.
Kom deretter hjem fra skolen i går, og da hadde Torrent bittsår på ballene og et kutt ved penis.

Før jeg dro var Aztek mye med dansken og Torrent alene, men på mandag holdt de seg vekk fra dansken. Siden jeg ikke på det tidspunktet var 100% sikker på at dansken hadde skylda, og jeg var hjemme nå, lot jeg dem være. Aztek havnet i noen konflikter med dansken og ble til slutt dyttet ned fra hylla. Dansken havnet i eget bur, for slik kan jeg jo ikke ha det.
Men, det er vel mulig han roer seg når Alv(alfaen) kommer tilbake om halvannen uke?

Skulle så bytte vann til han senere på kvelden, åpnet luka og tok handa inn for å hente vannet. Da puffet han pels, løftet ryggen og tok et godt tak i handa mi. Mellom tommel og pekefinger. Tydelig merke av overtenna på øvre del av hånda, avlangt kutt inni hånda, og et kutt til mellom disse.

Hva ville dere gjort? Må bytte vann igjen idag, så jeg ser jo om han fremdeles er sånn.
Ville dere hatt han i eget bur til alfaen er tilbake, og se om han endrer seg da? (da kommer det også 6 andre rotter)
Eller ville dere gjort noe annet?
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ta han ut å kos litt med han, gi han litt oppmerksomhet å se om han bare tar deg eller om han vil kose litt, hvor lenge har du hatt han?
går han ikke sammen med noen av rottene?
hvordan var han mot den som nå er hos kikky?
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

Han er ikke kosete av seg. Han godtar å bli holdt, men er ikke overbegeistret. Har hatt han like lenge som Alv, husker ikke hvor lenge jeg, men var vel ca når kullet var leveringsklart.
Han gikk fint overens med flokken til helga som var, da dro Alv til Horten. Alv, som er hos Kikky, er alfaen i buret og da var det ingen konflikter.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Da Avalanche bodde her, var han aldri i konflikt med noen av mine hanner. Ikke engang Alv, som også var alfa hos meg.
Alv og Avalache har alltid bodd sammen, og kun været vekke fra hverandre med kort tids mellomrom. Avalache har aldri vist noe tegn til atferdsforandringer da, men som sagt, så var det kun kort tid av gangen. Og Avalanche var også veldig ung da han bodde her. Nå er han vel i den bølle perioden sin 6-12 mnd? ( hvis ikke jeg tar helt feil og har detti helt ut av rottekunskapen da hehe)

Det at han biter når du skal gi ham vann, er rart. Hva med å ta på et par sikkelig tjukke skinnhansker og la ham bite til han forstår at det ikke nytter å "jage" deg vekk?


Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort, evnt ha ham alene til Alv er tilbake... For deretter å introdusere dem på et nøytralt sted med nøytral lukt (litt parfyme/lukt i nakken på dem eller slikt, så ingen føler seg truet). Og så sett etter hva som skjer videre. Om problemene vedvarer, ville jeg, fått ham kasterert og se om han hadde roet seg av det.. Og deretter satt han inn i en gruppe med hunner, om han ikke hadde fungret med andre hanner.

Jeg syne sdet er veldig trist at Avalanche har blitt en sånn tullebukk, og jeg håper han roer seg. Han er en skjønn rotte, selv om han ikke er noen koserotte. Krysser fingere for at det skal gå riktig vei, Hege :akt: :thu:

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

jeg har heller ikke sagt han har vært i konflikt med alv.
Han begynte med dette når alv dro avgårde. Nå skal avalanche til kikky for å introduseres med gruppa som skal til meg. i den gruppa håper vi han ikke tør å bølle med de som er øverst på rangen, for det er derfor han starta å bølle her.

Husk også hvilken linje han er fra da. Det har også noe å si
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

h3gzi wrote:jeg har heller ikke sagt han har vært i konflikt med alv.


Husk også hvilken linje han er fra da. Det har også noe å si
Øøøhhhh, nå tror jeg du missforsto litt vel her :hm:
Jeg sa ikke at Alv og Avalanche har hatt noen konflikt?
Jeg sa at Avalanche ikke hadde slike tendenser da han bodde her! Og det at han har bodd med Alv hele livet, kan være årsaken til at han forandret seg når Alv dro?! det er det jeg sa. Og ja, linja kan ha mye og si ja .

:?

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

Da Avalanche bodde her, var han aldri i konflikt med noen av mine hanner. Ikke engang Alv, som også var alfa hos meg.
Derfor den kommentaren.
Regner også med at det er derfor han har forandret seg, men å gå løs på meg er en unormal reaksjon på det. At han prøver å heve seg over de andre er "greit nok", helt til disse skadene kommer.

Du får si fra om du er interessert i å ta over han, hvis han ikke roer seg etter introduksjon med Kikky sine alfa(er) og gruppe.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Post Reply