Rottespråk?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Rottespråk?

Post by Itchigo »

Jeg har litt problemer med å tolke rottespråket så jeg håper noen her skjønner hva som skjer i rotteflokken min. Det er ikke lenger den koselige flokken drevet av Amy, og Amy kommer nesten aldri ut å leker lenger :(
Før Amy ble syk:
Ichigo: Redd, liten, kom sjelden ut, sov alene nede
Amy: sjef, brutal, ledet gruppa godt
Lulla: Nøytral, ung, energisk, kom hele tiden ut
Lavendel: Ville hele tiden ut, sloss med Amy, sov med Lulla

Etter Amy ble syk til nå har det skjedd store forandringer:
Ichigo: Blitt mer dominant, sniker seg opp på Lavendel, blir jaget av Lavendel, power grooms Lavendel
Amy: Blitt mindre dominant, tolererer at Lavendel stenger henne ute av hengekøya, puffer seg opp, sover helst alene, mindre kontaktsøkende
Lulla: puffer seg opp, hikker, snakker, gnisser mye tenner, gjesper, blitt mindre dominant (gradvis), sover helst i hengehuset med Ichigo eller Lavendel
Lavendel: plager alle de andre, trenger seg inn, dytter ut Amy, overfaller Ichigo

Før var Amy sjefen, så fikk hun ørebetennelse og mast kontrollen. Så ble Lulla sjefen, men jeg vet ikke om hun er det nå for hun gjør ikke så mye egentlig. Lavendel plager alle sammen, men sover fortsatt med Lulla i "sjef" huset.

Lulla sine "anfall" er rare og jeg skjønner ikke hva det betyr. Smertestillende hjalp ikke så hun har ikke vondt tror jeg. I dag var det nesten like ille som den gangen i November når jeg totalt freaka ut :| I dag reagerte hun nesten ikke når jeg snakket til henne og tok på sprinklene i buret, til slutt tok jeg henne ut og nå sitter hun halv-puffet på skulderen min.
Image

I tillegg har noen barbert Lulla på ene siden av fjeset :shock: Stakkaren ser ikke helt pigg ut. Det er ikke sånn helt bart, men det er tydelig hva som har skjedd. Vi mistenker Lavendel for å ha barbert tidligere burkamerater, men ingen bevis er funnet. Har hun slått til igjen? :lol:
Aurora

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rottespråk?

Post by Matmor »

Lulla sine "anfall" er rare og jeg skjønner ikke hva det betyr.
For meg ser det ut som om hun peser/puster tungt? Den kraftige bustepelsen og manglen på kontakt tyder på at noe er galt, i alle fall, men jeg har ikke sett en rotte holde på slik før..

Jeg tror ikke Lulla er sjef lenger - det ville være rart om sjefen tillot en annen rotte å beite vekk halvparten av ansiktshårene sine.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rottespråk?

Post by Itchigo »

Nei det som slo meg og. Lavendel må være sjef da? For ingen av de andre egner seg lenger... Hun har ikke lungelyder så jeg har ingen aning om hvorfor hun gjør det, det er litt ekkelt liksom, for jeg vet ikke om jeg bør la henne være i fred eller ta henne ut å trøste henne. Hun blir forresten helt fin igjen i løpet av en times tid :? Håpet at noen andre ville kjenne igjen atferden hennes (og helst si at det var normalt) for jeg vet jo ikke 100% om hun er helt rar eller faktisk har problemer...
Aurora

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Rottespråk?

Post by Larm »

Lavendel høres ut som sjef nå ja, eller i hvert fall som om hun prøver å overta. Lulla minner om Mamma-Mus da hun hadde svulster, men Mamma-Mus slevet i noen timer og pustet ikke på denne måten. Hun så ut som om hun holdt på å bli kvalt :( .

Mulig at det er smerter tror jeg som kanskje går over etter kort tid?
Mamma-Mus sine varte i nen timer og så var hun helt normal igjen.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rottespråk?

Post by Itchigo »

Hvorfor fortsettet det når hun fikk smertestillende da? Og det hjelper jo ikke å gi henne smertestillende når det skjer for jeg vet ikke om medisinen virket eller om hun bare sluttet.
Er det naturlig at jeg er bekymret? Føler meg litt dum, siden det ikke er noe fysisk galt med henne (som er oppdaget)...
Aurora

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rottespråk?

Post by Itchigo »

Har ikke hatt lyst til å skrive mer her siden forandringene jeg har merket har virket for gode til å være sanne. Men Nå har det gått en og en halv uke siden sist gang Lulla hadde et slikt "anfall" og hun har byttet personlighet igjen :bravo:
Nå er hun igjen den fantastiske kosete, rampete og nysjerrige hoppe-rotta som jeg er så glad i. Hun henger på burgitteret og vil ut, klatrer på sengen og bokhyllen og er i topp-form.
Er så utrolig glad for hadde nesten mistet håpet på at hun kom til å bli slik igjen. De siste to månedene har hun vært en trøtt, trist uengasjert rotte som det så ut som hadde mistet livsgleden.
Og for å toppe det hele har harmonien igjen vendt tilbake til rotteflokken min. Alle ligger i kurven sin og sover oppå hverandre igjen og er gode venner. Uklart hvem sjefen er, men regner med at det fortsatt er Lavendel.
Håper at det holder seg slik leeenge nå :D Det er bare helt fantastisk når alle 4 rottene kommer galloperende ut av buret og hopper opp i fanget mitt for å snuse i fjeset og på fingrene mine :lol:
Aurora

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rottespråk?

Post by Matmor »

Det var gode nyeter :)

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Rottespråk?

Post by lucas »

Så bra :D

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Re: Rottespråk?

Post by heidiii »

Så fint at det har ordnet seg for dere *bank i bordet* :sol:

Post Reply