Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by sessan »

Jeg mååå bare spørre. hehe. Dette er litt rart.

Lisa har nå vært alenerotte halvannen uke. Og i dag så begynte hun med noe rart. kan det faktisk hende at hun ser på meg som en rottekompis??

Det begynte med at hun begynte å rote i håret mitt, tygge på det og rote. Så fortsatte hun på øret mitt, nusset og slikket, og nafset forsiktig langs kanten. Også øyenbrynene mine ble pusset og nafset grundig .... og plutselig hadde jeg en kald rottesnute inni nesen !!! og hun slikket og var klar til å ta full rengjøring, men jeg klarte ikke holde meg, og fikk latterkrampe, og da forsvant hun ganske fort, fornærmet vekk.

Hun er nå kjempeivrig på å stelle meg, med tungen og med tennene, fingre og ansikt ...

Er dette stell??? Eller tilfeldig??

Uansett så er detl itt søtt synes jeg, fordi det virker som om hun liker å være sammen med meg :-)
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by Matmor »

Joda, du har nok fått reserverottestatus. Skaff deg en myk tannbørste for å stelle henne tilbake :) Du kan ikke være der for henne hele døgnet som en annen rotte, men når du er tilgjengelig setter hun sikkert pris på å få pelsen stelt på de for henne vanskelig tilgjengelige stedene.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by Stine »

Ja, rotter steller mennesker også når de ser på oss som en del av flokken :)

Når hun ble alene ble du jo en erstatning for den andre rotta, og dermed kanskje enda nærere henne :)

Men jeg synes nå det er litt trist da, når rotter er så alene :( Har en gutt (Skybreaker) som var alene i 3 mnd. Da startet han og vaske og stelle meg hele tiden når jeg koste med han.. Søtt, men som sagt så er det jo et tegn på at de savner selskap om de ikke har stellt deg tidligere.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by sessan »

Det er litt bittersøtt da ...... synes jo det er koselig at hun steller meg og liker å være sammen med meg .... Men det er veldig trist at hun gjør det fordi hun er ensom og savner søsteren sin ...

Men så lenge jeg ikke får lov å ha flere, så kan jeg gjøre så lite. Får helt vondt i hjertet mitt når jeg ser henne løpe til gitteret og tigge om å få komme ut.

Kanskje jeg kunne prøve å ha henne løs inne med en sele og bånd på slep, så jeg vet hvor hun er og at jeg kan få fatt i henne. Men huset mitt er fullt av alt mulig en rotte ikke bør tygge på, og har masse masse plasser hvir hun kan gjemme seg og jeg ikke får henne frem ....
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by Isabell96 »

sessan wrote:Det er litt bittersøtt da ...... synes jo det er koselig at hun steller meg og liker å være sammen med meg .... Men det er veldig trist at hun gjør det fordi hun er ensom og savner søsteren sin ...

Men så lenge jeg ikke får lov å ha flere, så kan jeg gjøre så lite. Får helt vondt i hjertet mitt når jeg ser henne løpe til gitteret og tigge om å få komme ut.

Kanskje jeg kunne prøve å ha henne løs inne med en sele og bånd på slep, så jeg vet hvor hun er og at jeg kan få fatt i henne. Men huset mitt er fullt av alt mulig en rotte ikke bør tygge på, og har masse masse plasser hvir hun kan gjemme seg og jeg ikke får henne frem ....
Hmm, da burde du kanskje ta henne på det rommet som har minst ting? Eller eventuelt flytte på tingene om det er mulig, eller dekke det til med noe?
Jeg har ikke erfaring med det selv, men det er bare en tanke jeg tenkte på som jeg sikkert hadde gjort om jeg var deg :)

Pippi
Omegarotte
Posts: 138
Joined: 15 Aug 2009, 00:06
Location: Sandnes

Re: Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by Pippi »

jeg pleier å ha rottene mine ute på ene bordet i stua. jeg dekker til bordet med en vksduk og så legger jeg ut ting som rottene kan holde på med (pappesker, skål med vann og mais i (fiske etter mais), håndklær til å gjemme seg i osv.). Kanskje det kan være en ide?
Hvil i fred Ludde, Todd, Kopper, Joppe, Elling, Vetle og Knertleif

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Steller hun meg??? Tror jeg er blitt reserve rotte :-)

Post by sessan »

jeg har tenkt å kjøpe en sele til henne, med snor i,. så ser jeg hvor hun er og kan få tak i henne .-)

kaaaan ha hene på badet, om jeg stenger bak vaskemaskinen så hun ikke kan rømme bak den.

må prøve å få noe til :-)
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Post Reply