Camomille

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Camomille

Post by Ingvild »

I dag har vi hentet Camomille hos Ailani. Hun er en søt og forsiktig jente som til vår store forbauselse sitter HELT STILLE på armen (vi er ikke vant til slikt) :-)

Frøydis måtte kose litt med nykommeren før hun skulle legge seg i kveld

Image

Image

Image

Camomille og Jess har møttes på kjøkkenbordet, og det var nok ganske frustrerende for Jess. Camomille derimot, to det hele med stor ro. Jess ble en liten propellrotte og raste rundt i 120. De knuffet en del, men alle knuffinger endte med Camomille på topp. Til slutt lot vi dem dele en liten skål mais, og det satte de stor pris på begge to. Nå skal de være i hvert sitt bur til vi kommer hjem fra jobb i morgen, så får vi se om de roer seg litt mer da. Jeg tør ikke sette dem i samme bur helt ennå.

Camomille ser ut til å være en drømmerotte, og vi gleder oss veldig til å bli bedre kjent med henne. Tusen takk til Ailani for at vi fikk overta henne.

:-)

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Utrolig nydelige bilder av ei nydelig rotte.
Dere får ha lykke til med nykommeren, og oppdater oss på hvordan det går :P

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Så herlige bilder av en vakker rotte. Alltid kjempespennende å få et nytt medlem i familien. Kos dere masse med Chamomille. :D
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

I går hadde vi en liten fotoshoot av Camomille og Jess. Camomille har vært hos oss en uke nå, og vi jobber fortsatt med å venne henne til oss. Hun går ikke ut av buret uten at vi løfter henne ut, men hun er veldig nyskjerrig på hva som foregår.
Jeg tror hun ser litt dårlig også (noe som er logisk), for hun biter etter fingrene våre hvis vi stikker dem fram mot henne i buret. Ikke sånn "ha deg vekk"-bitt, men det virker som om hun tror det er mat som kommer.
Jess plager livet av henne... De knuffer og piper, og det er alltid Jess som begynner. Det virker som om Camomille synes Jess er forferdelig plagsom og legger seg ned bare for å få Jess til å slutte. Men ellers er Camomille en blid og glad rotte. Når hun går løs på gulvet kommer hun gjerne bort til oss, men det er nok Frøydis hun stoler mest på. (Selv om Frøydis er den mest voldsomme av oss). Det er tross alt hun som har tilbragt mest tid sammen med de små den siste uken.

Akkurat nå er min mann på vei til Tønsberg for å hente enda en liten rotte (Hermine). Jeg håper at det vil gjøre sitt til at Camomille får være litt mer i fred.

Image

Image

Image

Mange flere bilder her: http://www.snodig.net/bilder.asp?mode=v ... 125&page=6

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

flotte bilder :D og så bra at jess har fått selskap :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ååå :) så fine bilder... savner henne veldig.. Kommer snart på besøk! ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Flotte bilder! :rottehode:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Nyyyyyydelige bilder :bravo:

Cath

Post by Cath »

Virkelig fine bilder. Så bildene av lille søte Hermine også, spent på å høre hvordan det går når Jess plutselig får to venninner på så kort tid :D . Jeg har jo brødrene til Hermine foresten. Virker som om de trives hos oss, heldigvis :bravo: !

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Takk, takk :oops:

Jo det går veldig bra. Jeg var helt sikker på at Camomille ville være den som tok imot Hermine på roligst måte, og at Jess ville plage livet av henne (sånn som hun gjør med Camomille), men der tok jeg helt feil.
Vi har hatt flere "sessions" på badet (nøytral grunn) og der går det greit. Så i går kveld satte jeg Hermine inn i buret sammen med de to andre. Camomille hveser og skal legge Hermine i bakken, mens Jess bare leker med henne. Heldigvis er Hermine adskillig mer spretten enn Camomille, så når hun får nok av hvesingen bare stikker hun :-)

Camomille har blitt mer hengiven ovenfor meg etter at Hermine kom. Jeg vet ikke hvorfor, men det virker som om hun føler at hun må alliere seg med en voksen, nå som det er så mange barn i huset :-) Fine koserotta :-)

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Igjen, utrolig flotte bilder dere tar. Dere an snart åpne for rotteportretter, der man kan ta med rotta si og få proffe bilder tatt. Ser ut som de er tatt i fotostudio. ;)
Jeg så bildene av Hermine også. :)
Det er ganske vanlig med litt markering av dominans i buret. Opplever det samme hos mine jenter når det kommer en ny. Og som du skriver er det alltid den unge som får mest pes og det er alltid den som er mest spretten så den kommer seg unna raskt og effektivt. :geek:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Rattus Norvegicus
Sover i do
Posts: 236
Joined: 27 Dec 2006, 13:58
Location: Tønsberg

Post by Rattus Norvegicus »

Utrolig søt :D ... God kvalitet på bildene :bravo:

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Fine rotter og fine bilder. Jeg har søstera til Camomille, hun heter Cassia og er siamese rex toppøret. Ei annen søster; Cicely måtte avlives grunnet åpne sår på halen som ikke ville gro.Hun var glatthåret og toppøret. Holder egentlig på med julerengjøring, men datt helt inn i hjemmesia deres, så har blitt sittende her en stund :D Veldig masse fine og morsomme bilder å se på :bravo:

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

for noe fantastiske bilder! virkelig! :bravo: nydelig jente, ble helt betatt jeg, for ei DAME....ei pusete dame :D
Anne-Mette og 5 små

Post Reply