*+* Eru's Rotter *+*

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

*+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

I går 16. Mai 2013 ble jeg lykkelig rotteeier på ny, etter en lang pause! :lovey:
Maaru, Milo og Fivel møtte meg i Bodø på tog stasjonen og reiste med meg tilbake til Mosjøen! :kisses:

Jeg legger ut noen dårlige bilder fra togturen og bedre bilder fra photoshooten idag :flau:
Fivel er champagne gutten, Milo og Maaru ser kliss like ut bortsett fra at Maaru er hvit under haka! :grin:
Alle tre er fine trygge gutter, de ELSKER å ligge å kose! Legger seg på rygg å vil bli kost på magen(!!) :hearteyes:

Fivel er den som er mest kosete! Legger seg langflat og gnisser tenner og popper øyne før han tilslutt sovner! :aww:
Maaru er rampete og spretten, veldig glad i å utforske og finne nye steder å oppholde seg i! Han også elsker kosing! :kisses:
Milo er god og rund, stille type som holder seg litt i bakgrunnen og vil gjerne sitte på skulderen eller i gensern når de andre utforsker men sier ikke nei takk til kos! Tror dette kan endre seg når han blir litt mer kjent med oss og blir tryggere på omgivelsene! :dån:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Så håper jeg dere kan ta en titt på videoene ->

Fivel som koser på toget :kisses:
Image

Her ligger Maaru og tar kveldstellet mens matfar spiller xbox i bakgrunnen! :aww: :dån:
Image

Alle tre er så utrolig nydelige og gode! Kunne ikke vært heldigere med småtassene! :dån:
Er så lykkelig at jeg vil gråte! :grine: :aww:



Sååå, beklager jeg for masse bilder.. men... Jeg har tatt over 200 bilder siden jeg fikk dem fordi jeg ikke klarer å la være! :flau:










Forresten, kan noen si meg hva slags fargevariant Maaru og Milo er?
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Matmor »

Jeg oppfatter de mørke gutta som black berkshire, men det er black med lite pigment. Det skyldes vanligvis modifiserende gener som toner ned den sorte fargen. Muligens er den ene silvered, (Silvered betyr at det ser ut som om han har hvite hår innimellom de mørke. En sølvstenk i håret, sier vi om mennesker når vi skal være poetiske.)

Den ene rotta i alle fall ville blitt karakterisert som american berkshire (han med hvit hake og antagelig mest hvitt på magen). Genetisk sett er det ikke godt å vite hva han er, for denne tegningen kan skyldes flere forskjellige kombinasjoner av alleler.
:rat:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Matmor wrote:Jeg oppfatter de mørke gutta som black berkshire, men det er black med lite pigment. Det skyldes vanligvis modifiserende gener som toner ned den sorte fargen. Muligens er den ene silvered, (Silvered betyr at det ser ut som om han har hvite hår innimellom de mørke. En sølvstenk i håret, sier vi om mennesker når vi skal være poetiske.)

Den ene rotta i alle fall ville blitt karakterisert som american berkshire (han med hvit hake og antagelig mest hvitt på magen). Genetisk sett er det ikke godt å vite hva han er, for denne tegningen kan skyldes flere forskjellige kombinasjoner av alleler.
:rat:
Jeg har hatt mine tanker rundt det, men jeg aner egentlig ikke når det kommer til tegn. :flau:
Begge har det du kaller Silvered, men han ene har flere eller enda lysere hår innimellom enn den andre :smile:

Image

Fine er de i allefall! :grin: :kisses:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Jasmin »

Nydelige er de :dån:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Crazyratlady »

Så flotte gutter :kisses:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

:aww: så nydelige guttebasser du har fått, gratulerer som endelig stolt rotte eier :happy:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by wollf »

Nydelige. Hvor er de fra?

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Takk for fine kommentarer! :flau: Jeg er skikkelig stolt av guttene mine :dån:

Hentet dem i Bodø. Begge foreldrene kommer fra forskjellige dyrebutikker. De valgte å sette dem sammen for å få en fin flokk, fikk jeg beskjed om :)
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by BlackNenne »

Så koselig! Flotte de er! :cheerful:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Nå ligger alle tre og slapper av i buret mens matmor har løpt rundt og vasket kjøkken med alt av vinduer og dører åpne!
Det er så varmt! Tipper tottene skal få ekstra mye godt idag når vi skal grille! :cheeeers: Masse melon, mais, agurk, ris og kanskje til og med en kjøttbit! :yumm:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by tantepose »

Nydelige gode rotter ja! :kisses: Kos dere masse! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

her blir det salat på både folk og gnagere i dag, deilig lett sommer mat i varmen :yumm: kos dere masse :jepp:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Takk for deeet! :giggle: :flau:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Kos dere masse, Siv! Herlig å sitte ute på verandaen når det er så herlig varmt ute!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

Eru wrote:Kos dere masse, Siv! Herlig å sitte ute på verandaen når det er så herlig varmt ute!
Takk ja når vi blir kvitt arbeids folkene på utsiden av døren her så, holder på med grave maskiner å lastebiler selv i pinsen :mad: blir helt nedstøvet å slikt .

Post Reply