Kokostråd

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ringstad88
Pinky
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2014, 11:59

Kokostråd

Post by ringstad88 »

Hei :change: Dette har sikkert blitt spurt om tidligere, men jeg er litt ny i gamet (selv om jeg har hatt 4 rotter tidligere). Hva mener dere om kokostråd som redemateriale i sovehus? Tusen takk for alle svar. Legg gjerne til hva dere bruker selv :cheerful:

- Louise

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Kokostråd

Post by WillyWonka »

HVa er det..?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Kokostråd

Post by Milla »

Det er nesten som hamstervatt...
Det er ikke egnet for redemateriale for rotter. Det består av masse kokostråder fra skallet i en ball. Trådene har stor sjanse for å surre ser rundt bein og hale, og kan føre til store skader..
Jeg, personlig, ville latt vær å bruke det :smile2:

Skal du har redemateriale til rotter holder avispapir i massevis :jepp:
Samt fleecebiter og slikt...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

ringstad88
Pinky
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2014, 11:59

Re: Kokostråd

Post by ringstad88 »

Tusen takk for svar :crazy: "Før i tiden" i mine yngre dager, hadde jeg og mine søstre en rotte hver. Da var det ikke like mye fokus på sikkerhet og komfort, samt at det ikke var like enkelt å få tips fra andre gjennom f.eks forumer. Nå har jeg lest meg opp en god del i det siste, og det er VELDIG mye å tenke på og passe seg for.

Jeg tenkte kanskje at dette var ett mildere/bedre alternativ til den klassiske vatt'en, men hvis dette er like ille, så styrer jeg unna :cool:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Kokostråd

Post by Milla »

Det var veldig lite informasjon før, men nå er det et flust med informasjon der ute som er lett tilgjengelig...
Min første rotte hadde sagspon og høy (begge deler er ikke bra for rotter), hun var alene(de er jo flokkdyr) og bodde i et lite hamsterbur(aaalt for lite)...

Jeg er enig, er veldig mye å passe på, men etterhvert blir det noe til noe daglig. Man veit hva de tåler og ikke tåler, hva slags for man skal bruke, burstørrelse, luftetid, ting til å ha i buret osv.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

hermann32
Pinky
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2014, 17:42

Re: Kokostråd

Post by hermann32 »

Bruker kokostråd selv også, syns det
er kjempe bra :cheer:

Moderator
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 09 Feb 2012, 20:02

Re: Kokostråd

Post by Moderator »

Innlegget er moderert pga. upassende link.
Moderator
Klager på moderering kan sendes til ntf@tamrotter.com. Henvendelser på PM vil ikke bli besvart.

Post Reply