Anbefaling Bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

TinaS
Pinky
Posts: 7
Joined: 04 Jan 2011, 06:36
Location: Stavanger

Anbefaling Bur

Post by TinaS »

Hei ;)

Jeg lurte på om noen kunne anbefalt et bur til meg. De jeg har sett på som jeg har mest lyst på er Venezia, Royal suite 95 double og Critter Nation ( som jeg har mest lyst på, men har forstått at dette er vanskelig å få tak i her til lands :( ) så da er det egentlig Royal S som er det nærmeste jeg kommer, men er det mulig å få tak i dette i Norge? Ser de har det på lux-shoppen men det blir så dyrt med frakt og slikt.

Og er det noen som har bestilt Critter Nation fra usa og brukt jetcarrier? Hvor mye ble prisen til slutt isåfall?

Dette ble mange sprsm på en gang, men håper noen kan hjelpe meg :)
Frida og Selma <3

MissGuardian

Re: Anbefaling Bur

Post by MissGuardian »

Etter det jeg har blitt fortalt på ratshackforum, så er royal suite den europeiske versjonen av CN..
Har også hørt at CN er et supert bur, men det er også dårlig kvalitet på det..(fortsatt fra ratshack)
Jeg har royal savic, og bestilte fra lux shoppen.. Det er dyrt, men for min del er det verdt det :cheer:
Venezia har jeg ingen erfaring med.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Anbefaling Bur

Post by wollf »

ellllsker Venezia

TinaS
Pinky
Posts: 7
Joined: 04 Jan 2011, 06:36
Location: Stavanger

Re: Anbefaling Bur

Post by TinaS »

Fikk nettopp mail fra produsenten av CN (jeg sendte mail og spurte om de hadde planer om å selge buret i Norge) og han sa at de hadde nettopp åpnet en distributør i Norge som hadde fått tilsendt både CN og FN til vurdering. Han visste ikke om de solgte dem enda, men skulle sjekke for meg ;) Håper det snart er å få tak i ;D
Frida og Selma <3

MissGuardian

Re: Anbefaling Bur

Post by MissGuardian »

TinaS wrote:Fikk nettopp mail fra produsenten av CN (jeg sendte mail og spurte om de hadde planer om å selge buret i Norge) og han sa at de hadde nettopp åpnet en distributør i Norge som hadde fått tilsendt både CN og FN til vurdering. Han visste ikke om de solgte dem enda, men skulle sjekke for meg ;) Håper det snart er å få tak i ;D
Bare husk på at i CN(eller FN) kan du ikke bruke strø.. Bare sånn at du vet om det hvis ikke du har tenkt på det :cheer:

TinaS
Pinky
Posts: 7
Joined: 04 Jan 2011, 06:36
Location: Stavanger

Re: Anbefaling Bur

Post by TinaS »

ja, har sett dette, men forstår det slik at det går an å bruke avispapir eller fleece pledd istedet så det burde går fint. Mindre arbeid blir det jo også ;) Men takk allikevel ;)
Frida og Selma <3

TinaS
Pinky
Posts: 7
Joined: 04 Jan 2011, 06:36
Location: Stavanger

Re: Anbefaling Bur

Post by TinaS »

MissGuardian: Husker du hvor mye totalsummen ble for royal buret sendt fra danmark? ser det blir nesten 1500 i frakt, men kommer det flere utgifter utenom dette?
Frida og Selma <3

MissGuardian

Re: Anbefaling Bur

Post by MissGuardian »

TinaS wrote:MissGuardian: Husker du hvor mye totalsummen ble for royal buret sendt fra danmark? ser det blir nesten 1500 i frakt, men kommer det flere utgifter utenom dette?
Eneste som kom utenom når jeg bestilte, var moms, men den må du jo betale uanestt(hvis du er logget inn og har valgt at du er fra Norge, så blir momsen trekt fra prisen på buret).
Jeg bruker fleece i buret mitt, og det går helt fint.. Men jeg er veldig glad for de ekstra kantene som ikke er på CN buret :cheer: TROR også savic buret generelt er av bedre kvalitet, men dette vet jeg ikke sikkert da jeg ikke har prøvd det selv..

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Anbefaling Bur

Post by renya »

TinaS wrote:Fikk nettopp mail fra produsenten av CN (jeg sendte mail og spurte om de hadde planer om å selge buret i Norge) og han sa at de hadde nettopp åpnet en distributør i Norge som hadde fått tilsendt både CN og FN til vurdering. Han visste ikke om de solgte dem enda, men skulle sjekke for meg ;) Håper det snart er å få tak i ;D

Eg kjøpte FN på zooper i Norge, for nokre år sidan. Trudde dei solgte det enno?
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

TinaS
Pinky
Posts: 7
Joined: 04 Jan 2011, 06:36
Location: Stavanger

Re: Anbefaling Bur

Post by TinaS »

MissGuardian wrote:
TinaS wrote:MissGuardian: Husker du hvor mye totalsummen ble for royal buret sendt fra danmark? ser det blir nesten 1500 i frakt, men kommer det flere utgifter utenom dette?
Eneste som kom utenom når jeg bestilte, var moms, men den må du jo betale uanestt(hvis du er logget inn og har valgt at du er fra Norge, så blir momsen trekt fra prisen på buret).
Jeg bruker fleece i buret mitt, og det går helt fint.. Men jeg er veldig glad for de ekstra kantene som ikke er på CN buret :cheer: TROR også savic buret generelt er av bedre kvalitet, men dette vet jeg ikke sikkert da jeg ikke har prøvd det selv..
Ja, jeg vurderer sterkt å kjøpe royal fra lux-shoppen istedet, men får vente å høre hva CN produsenten sier først, må uansett spare opp litt penger først. Ehm, og så et litt dumt spørsmål: Husker du hvordan buret var pakket? Vekt og størrelse? Har en søster som bor i København så vurderer muligheten for å bestille buret hjem til henne, og ta det med som ekstra kolli bagasje på fly(skal ned dit uansett), eller at hun deler opp pakken og sender med vanlig post derfra. Jeg høres kanskje kjip ut nå, men vil prøve å få det billigst mulig siden jeg er en fattig student :p
Frida og Selma <3

TinaS
Pinky
Posts: 7
Joined: 04 Jan 2011, 06:36
Location: Stavanger

Re: Anbefaling Bur

Post by TinaS »

renya wrote:
TinaS wrote:Fikk nettopp mail fra produsenten av CN (jeg sendte mail og spurte om de hadde planer om å selge buret i Norge) og han sa at de hadde nettopp åpnet en distributør i Norge som hadde fått tilsendt både CN og FN til vurdering. Han visste ikke om de solgte dem enda, men skulle sjekke for meg ;) Håper det snart er å få tak i ;D

Eg kjøpte FN på zooper i Norge, for nokre år sidan. Trudde dei solgte det enno?
Ja, jeg tror jeg har sett det i nettbutikken deres men jeg var litt besatt på at d absolutt skulle være CN en stund :p Men fungerer FN fint? Så at det hadde så store sprinkler? Jeg har to små hunnrotter, og er redd de kan komme seg ut.
Frida og Selma <3

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Anbefaling Bur

Post by Stine »

Jeg vil anbefale Furet Tower. Det er det buret som jeg synes helt klart gir det beste miljøet for rotter!

Det er stort, gode klatremuligheter, gode innredningsmuligeter, ganske lite mellomrom mellom sprinklene, dype bunner, store luker, gitter i taket, kan flatpakkes og trilles rundt.

De eneste minusene vil jeg si er at det kan være vanskelig å få tak i rottene om de er høyt oppe i den nederste delen og at buret er ganske dypt, slik at man må få hele overkroppen inn i buret for å henge opp ting aller lengst inn.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Anbefaling Bur

Post by wollf »

jeg har hatt en god del bur til nå, hjemmelaget, furet xl/ marry/ jenny/ tower, brio medium, regina, venezia, jolly, og en del andre, og førsteplassen her er venezian. lett å rengjøre, lett å montere/dmontere, kan flatpakkes, på hjul, tar liten plass, lett å innrede, pleksiglass neders slik at bunnstrø ikke kommer ut, barefingrer inn eller katte og hundesnuter får bitt, fint å se på er det også, og mange luker

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Anbefaling Bur

Post by tantepose »

Liker mitt godt jeg også. :cheesy: Men har ikke hatt så mange andre store bur.... :cool: Hadde ett Jenny noen dager,fy for skrap..... :nottelling:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Anbefaling Bur

Post by renya »

TinaS wrote:
renya wrote:
TinaS wrote:Fikk nettopp mail fra produsenten av CN (jeg sendte mail og spurte om de hadde planer om å selge buret i Norge) og han sa at de hadde nettopp åpnet en distributør i Norge som hadde fått tilsendt både CN og FN til vurdering. Han visste ikke om de solgte dem enda, men skulle sjekke for meg ;) Håper det snart er å få tak i ;D

Eg kjøpte FN på zooper i Norge, for nokre år sidan. Trudde dei solgte det enno?
Ja, jeg tror jeg har sett det i nettbutikken deres men jeg var litt besatt på at d absolutt skulle være CN en stund :p Men fungerer FN fint? Så at det hadde så store sprinkler? Jeg har to små hunnrotter, og er redd de kan komme seg ut.
Nei FN blir for stort for to jenter med mindre du vil modifisere det. Eg kjøpte før CN kom i produksjon, men er gjerne berre i mitt eige hovud at zooper ville ta inn CN og, sidan dei hadde FN.
Men FN fungerer heilt supert for mitt bruk, elsker det buret. :)

Det er to stk på forumet som har kjøpt CN frå junaiten med jetcarrier, Morgaine og Elisabeth. Eg hugsar ikkje kor mykje dei betalte for det, men om du søker litt på forumet så finn du sikkert litt info.
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Post Reply